שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הנשיא הרצוג בטקס קבלת פנים לנשיא לטביה: "צעד חשוב בהשבת הרכוש היהודי"
יהדות לטביה
הנשיא הודה על חתימת חוק השבת רכוש יהודי ואמר: "זהו צעד חשוב מאוד בהשבת הרכוש הקהילתי היהודי בלטביה, ואנו מקווים להתקדם בהסכם להכרה באזרחות ישראלית-לטבית"
הנשיא יצחק הרצוג בפגישה עם נשיא לטביה אגילס לויטס | צילום: קובי גדעון/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו ערכו היום (שני), טקס קבלת פנים ממלכתית בבית הנשיא לנשיא לטביה אגילס לויטס ורעייתו אנדרה לויטה במהלך ביקורם הממלכתי בישראל. במהלך הטקס, נוגנו המנוני שתי המדינות על ידי תזמורת צה"ל, והנשיאים סקרו את משמר הכבוד הצה"לי. לאחר הטקס, נשיא המדינה ונשיא לטביה קיימו פגישת עבודה מדינית.

בפתח דבריו בירך נשיא המדינה את נשיא לטביה בשפה הלטבית, ואמר: "שלום, אדוני הנשיא! ברוכים הבאים למדינת ישראל. אני מקווה שביקורכם וזמנכם כאן יהיו בעלי ערך ובלתי נשכחים. אני אומר את זה כי אני גם לטבי, כפי שאתה יודע. סבתי שרה הרצוג לבית הילמן נולדה בריגה, ואני תמיד גאה במורשת שלי ובשורשים של משפחתי, אז אני מרגיש חלק מהעם שלך״.

"אנחנו מאוד שמחים לקבל אותך כי אנו בעלי ברית טבעיים, אדוני הנשיא. במהלך שלושים השנים שחלפו מאז יסדו שתי האומות שלנו יחסים בילטרליים, בנינו שותפות חמה המבוססת על ערכים ואינטרסים משותפים. ישראל מייחסת חשיבות רבה להמשך חיזוק והעמקת היחסים הבילטרליים שלנו עם לטביה וכן עם כל שלושת המדינות הבלטיות. ישראל היא ביתם של יהודים רבים ממוצא לטבי, שחלקם הותירו חותם מדהים על ההיסטוריה של לטביה. אנו מצפים שהביקור יהווה הזדמנות לדון בדרכים להגדלת השותפות שלנו, תוך התמקדות במסחר, מחקר מדעי ושיתוף פעולה אקדמי״. 

בסוף דבריו הודה הנשיא ללטביה על החתימה על חוק השבת רכוש יהודי ואמר: "זהו צעד חשוב מאוד בהשבת הרכוש הקהילתי היהודי בלטביה, ואנו מקווים גם להתקדם בהסכם להכרה באזרחות ישראלית-לטבית כפולה. יש הרבה נושאים שצריך לדון בהם הבוקר ובמהלך ביקורך. אני מאחל לך ולרעייתך ביקור נפלא".

נשיא לטביה הודה לנשיא ואמר: ״תודה לך, אדוני הנשיא, על קבלת הפנים החמה בביקור הרשמי הראשון שלי בישראל. ביקור ממלכתי זה חשוב מאוד עבור היחסים הבילטרליים בין מדינותינו, שכן השנה אנו מציינים שלושים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות, אך כמובן שהקשרים בין האומות שלנו עמוקים וארוכים הרבה יותר מבחינה היסטורית״. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים