שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הנשיא ג’ו ביידן: "לא סביר שהטיל שפגע בפולין נורה משטח רוסיה"
שינוי כיוון
גורמים אמריקאיים טענו כי טיל אוקראיני שנורה לעבר טילים רוסיים הוא שגרם לשני ההרוגים בפולין, סמוך לגבול אוקראינה | פולין העלתה את רמת הכוננות
פסגת פוטין-ביידן | צילום: הקרמלין

לאחר שאתמול נטען כי ההרוגים בפולין נפגעו מטילים רוסיים, היום מדווחים גורמים אמריקאים כי ממצאים ראשונים עולה כי הטיל שפגע בפולין הוא דווקא טיל אוקראיני. על פי אותם הדיווחים הטיל נורה לעבר הכוחות הרוסיים במהלך ההתקפה המסיבית על אוקראינה אתמול. 

נשיא פולין אנדז'יי דודה אמר אמש כי טילים רוסיים פגעו בשטח מדינתו, אך סייג כי אין לו עדיין "ראיות קונקרטיות שמצביעות על האחראים לשיגור הטילים". בתקיפה נהרגו שני אזרחים פולנים.  

נשיא ארצות, ג'ו ביידן שמשתתף בפסגת ה-G20 בבאלי, כינס הלילה את מנהיגי המדינות המערביות, ה-G7 לדיון דחוף. בתום הדיון אמר ביידן כי על פי מידע ראשוני הטיל שנחת בפולין וגרם לפיצוץ כנראה לא נורה משטחה של רוסיה. "אני לא רוצה לומר את זה בוודאות עד שנחקור את זה לגמרי, אבל מהמסלול לא נראה שזה שוגר מרוסיה" 

אתמול בלילה דיבר ביידן עם מקבילו הפולני אנדז'יי דודה, וגם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, דיבר עם מקבילו הפולני. מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר אתמול כי הברית הצפון אטלנטית "בוחנת את המצב בפולין" אך ציין שקודם כל "חשוב להבהיר את כל העובדות". 

עוד מבחזית החדשות

דובר ממשלת פולין עדכן אתמול כי הממשלה תעלה את רמת הכוננות של היחידות הצבאיות ותבחן את הצורך להפעיל את סעיף 4 באמנת נאט"ו, שעוסק בהתייעצויות צבאיות בין המדינות שחברות בברית. לא מדובר בסעיף 5 באמנה, זה שמחייב מדינות בברית לצאת להגנתה של מדינה אחרת העומדת בפני מתקפה. 

כאמור, אתמול פגעו טילים בפולין והרגו שני אזרחים, במהלך התקפה מסיבית של רוסיה אתמול אחר הצהריים. את הדיווח על פגיעת טילים בפולין, במהלך המתקפה הנרחבת של מוסקבה אתמול בשעות אחר הצהריים על אוקראינה, סוכנות הידיעות AP ציטטה גורם אמריקאי שעמר שהדיווח עורר בהלה רבה וחשש מהסלמה חמורה במלחמה מכיוון שפולין חברה בברית נאט"ו.

בוושינגטון פוסט ציטטו גורם בממשלת פולין שטען כי טיל אחד פגע בשטח פולין, אך המקור לא אישר אם מדובר בטיל רוסי וכן לא ברור האם הטיל היה מכוון לפולין או שזו הייתה טעות טראגית. רוסיה הכחישה את הדיווח באופן מיידי ומשרד ההגנה במוסקבה טען שרוסיה לא תקפה באזור הגבול האוקראיני פולני וכי הדיווחים על פגיעת טילים רוסיים בפולין הם "פרובוקציה מכוונת" שמטרתה להביא להסלמה. 

על פי דיווחים בכלי התקשורת הפולנים, שני האזרחים נהרגו בעיירה פז'בודוב במחוז לובלין שבמזרח המדינה, הנמצאת במרחק של כ-10 ק"מ מהגבול עם אוקראינה. 

ראש הממשלה הפולני מתיאוש מורבייצקי כינס אתמול דיון בקבינט בשל "מצב חירום" ובתום הדיון הוחלט על העלאת רמת הכוננות. גם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן וראש ממשלת לטביה ארטורס קרישיאניס קרינש כינסו דיונים בנושא "כדי להיות מוכנים לפעולה".

יש לציין כי פולין נחשבת לאחת מיריבותיה הקשות ביותר של רוסיה בברית נאט"ו ובאיחוד האירופי. שדוגלת בסנקציות חמורות ככל האפשר לכל אורך . פולין גם הייתה הראשונה שרוסיה ניתקה ממנה את אספקת הגז הרוסי. ממשלת פולין חזרה והזהירה מספר פעמים כי המלחמה עלולה לגלוש למדינות השכנות הנחשבות למתנגדות של רוסיה. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים