שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הנשיא ביידן: "קחו את הסופה ברצינות" – לפחות 19 הרוגים
סערת "פצצת ציקלון" מכה בארה"ב וקנדה, כ-1.7 מיליון איש נותרו ללא חשמל | חזאים מזהירים מהתחזקותה של הסופה שאותה מכנים "אירוע של פעם בדור"
מצלמה מתעדת סופה מתקרבת | צילום: שאטרסטוק

גם היום (שבת) המשיכה להרות בארצות הברית ובקנדה, הסופה שכונתה "אירוע של פעם בדור". על פי דיווחים 1.7 מיליון בני אדם נותרו ללא חשמל, ולפי התחזית הטמפרטורות עלולות לצנוח למינוס 56 מעלות. הסופה הקשה מכה ברחבי ארצות הברית מחוף לחוף, והגיע אף לגבול הדרומי עם מקסיקו. עד כה דווח בארצות הברית על לפחות 19 בני אדם שמתו בעקבות הקור.

על פי שירות החזאות האמריקאי, כ-200 מיליון תושבים,  שהם כ-60% מאוכלוסיית ארצות הברית, נמצאים תחת הגבלות בגלל הסופה. בקנדה כמה בתי ספר באונטריו וטורונטו נסגרו. בנוסף, דווח באתר FlightAware כי כעשרת אלפים טיסות בוטלו  מתוכם כ- 5,000 טיסות פנים. נוסעים רבים נאלצו לישון בשדות התעופה. ורבים לא הצליחו להגיע ליעדם.

עוד מבחזית החדשות

כמו כן בוטלו קווי רכבת וכבישים מהירים נסגרו. לפחות שישה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים, ארבעה מהם בתאונת שרשרת באוהיו, שבה היו מעורבים 50 כלי רכב. על פי איגוד המכוניות האמריקני, 112.7 מיליון אנשים תכננו לנסוע לפחות 80 ק"מ לחגים, אבל מזג האוויר שיבש את התוכניות.

הנשיא ג'ו ביידן עדכן את אזרחי ארצות הברית כי "זאת התראת מזג אוויר חמורה ביותר. בבקשה קחו את הסערה הזאת ברצינות". מושלת ניו יורק קתי הוקול הכריזה על מצב חירום. אתמול הוצפו כבישים, בתים ובתי עסק בניו יורק.

הרשויות ברחבי המדינה פתחו מרכזי חימום בספריות ותחנות משטרה והרחיבו מקלטים עבור מחוסרי בית. בגבול מקסיקו, נותרו אלפי מהגרים שממתינים לעבוד בארצות הברית להתמודד עם הקור העז.

הסערה, "פצצת ציקלון" (Bomb Cyclone), היא תופעה שנגרמת מירידה נדירה במהירותה בלחץ הברומטרי,. החזאים כינו את מזג האוויר החריג "אירוע של פעם בדור", בשל הירף ועוצמת הסופה הפוקדת את צפון אמריקה. הטמפרטורות צנחו לשפל נדיר בעיקר באזור המערב התיכון וניו אינגלנד. במערב התיכון הורידו הרוחות העזות את הטמפרטורה, ושירותי החזאות הזהירו מפני שהייה מחוץ לבית שעלולים לסכן חיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים