שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הנשיא באשקלון, ראש הממשלה ברעננה
מגילת איכה
הרצוג: "לא פסו אויבנו מהעולם, עלינו להישאר מאוחדים תמיד, ועלינו ללמוד את הלקח". בנט: "פעמיים נכשלנו ואיבדנו את המדינה היהודית שלנו. הפעם נשמור עליה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג השתתף הערב, ליל תשעה באב, בקריאת מגילת איכה בבית כנסת באשקלון שהוקם בחצר בית במהלך תקופת הקורונה עקב המגבלות. הביקור עמד בסימן הזדהות עם תושבי עוטף עזה והיישובים בדרום ועמידתם האיתנה במהלך מבצע "שומר חומות". הנשיא התקבל בבית הכנסת על ידי שר הדתות לשעבר הרב יעקב אביטן, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם וראש מועצה אזורית חוף אשקלון איתמר רביבו.

בפתח דבריו התייחס הנשיא לעמידתם האיתנה של התושבים במהלך מבצע "שומר חומות" ואמר: "לפני כמה שבועות האזור הזה ספג מאות טילים והיה החזית הלאומית של מדינת ישראל. אתם מקור לגאווה לאומית עצומה ואני בא לומר תודה בשם העם הישראלי כולו. מי ייתן ולא נדע עוד צער במקום הזה ובכל מדינת ישראל".

"אנחנו ערב תשעה באב ובאופן סימלי פתחתי את דבריי באיום שהיה על מדינת ישראל, בכדי לשים את הדברים בפרופורציה ולומר שיש דברים שהם מחייבים אותנו לזכור כי לא פסו אויבנו מהעולם, עלינו להישאר מאוחדים תמיד ועלינו ללמוד את הלקח של חורבן הבית, שחס וחלילה אותן הסיבות שהביאו לחורבן הבית לא יכו בנו שוב בעת הזאת. בעת הריבונות השלישית של העם היהודי בארצו, זה לא דבר של מה בכך".

בסוף דבריו אמר הנשיא: "כמו שנאמר במגילה היפיפייה ״בכו תבכה בלילה ודמעתה על לחיה אין לה מנחם מכל אהביה כל רעיה״, עלינו ללמוד שחס וחלילה ההיסטוריה עלולה לחזור על עצמה אם לא נדע לשמור על אחדותנו. אפשר להתווכח, אפשר לשמור על הבדלים זה חלק מהיופי של החברה הישראלית. כמו שאמרתי בנאום ההשבעה שלי עלינו להתגבר על הפחד ולהושיט יד אחד לשני, אחד לשנייה, ולהנחיל אהבת ישראל בכל הלבבות. מי ייתן ונלמד את הלקח".

נשיא המדינה הרצוג השתתף בקריאת מגילת איכה בבית כנסת באשקלון | צילום: מארק ניימן/ לע״מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "פעמיים נכשלנו ואיבדנו את המדינה היהודית שלנו. הפעם נשמור עליה. מדינת ישראל היא נס גלוי שקרה לנו. לעם ישראל הייתה פעמיים מדינה יהודית על אדמת ישראל, ובשתי הפעמים הללו לא הצלחנו לסיים את העשור השמיני כמדינה עצמאית בגלל מלחמות פנימיות ושנאת חינם".

"צום תשעה באב מציין את חורבן הבית- המדינה הראשונה והשנייה. עכשיו, כשיש לנו שוב, בפעם השלישית, מדינה עצמאית, ואנחנו נמצאים בעשור השמיני שלה, אנחנו חיייבים לעשות הכל כדי לשמור עליה—לנצח נצחים".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השתתף הערב בקריאת מגילת איכה ברעננה, מלווה בבנו דוד | צילום: עודד קרני
ראש הממשלה, נפתלי בנט, השתתף הערב בקריאת מגילת איכה ברעננה, מלווה בבנו דוד | צילום: עודד קרני

"כילד, לא באמת הצלחתי להבין מה זה אומר ש״בגלל שנאת חינם חרב בית המקדש״ – אבל היום אני מבין בדיוק. בזמן מצור הרומאים על ירושלים העם היה מפולג, כל קבוצה התבצרה בעמדה שלה ושרפו את מחסני התבואה של הצד השני כחלק ממאבקי שליטה פנימיים. וכך לרומאים היתה עבודה קלה הרבה יותר. את הסוף המר כולנו מכירים, ועד היום בכל שנה בתאריך הזה אנו מבכים את החורבן הנורא שעם קצת יותר אהבת חינם, איפוק והקשבה היה יכול להחסך מאיתנו".

"בסוף כולנו אחים, ואנחנו גרים באותו הבית. אם נתווכח פחות ונקשיב יותר, אולי לא נצא עם כל תאוותנו בידנו, אבל נצליח לשמור על הבית ונשיג הרבה יותר. לא חייבים להסכים, אבל אסור לנו לשנוא זה את זה. אם נצליח במשימה הזו, איש לא יוכל לנו. צום קל לצמים. ושנזכה תמיד להרבות באהבת חינם", דברי בנט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים