שיתוף
תגובות
חדשות » הנשיאה חיות בהחלטה דרמטית: לא תקיים את טקס הפרישה בבית הנשיא
הנימוק הרשמי הוא, לאור סירוב שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים | לטענת חיות אין טעם לקיים את הטקס כל עוד אין לה מחליף
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ביטלה את טקס הפרישה שלה בבית הנשיא. הנימוק הרשמי הוא, סירובו של שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים על מנת למנות נשיא חדש, כל פי הפרסום בכאן 11, חיות טענה כי כל עוד אין לה מחליף אין טעם בקיום הטקס.

צעד זה מצטרף לבקשת הנהלת בתי המשפט משר המשפטים יריב לוין שלא לנאום בטקסי הפרישה של הנשיאה חיות והשופטת ברון בהמשך החודש. בסביבת שר המשפטים לוין אמרו בתגובה כי אין שום בעיה לכנס את הוועדה ולמנות נשיא חדש – אך לא על פי עיקרון הסניוריטי.

עוד מבחזית החדשות

מהנהלת בתי המשפט נמסר: "בשל תיקים תלויים ועומדים הוחלט כי בטקסי הפרישה לא יישאו דברים גורמי חוץ אלא הנשיאה והשופטים בלבד. טקס ההשבעה בבית הנשיא, המתקיים בדרך כלל לאחר הטקס בבית המשפט העליון, לא יתקיים היות שלא מושבע נשיא".כאמור מזה תקופה ארוכה שורר מתח בין הנשיאה לשר המשפטים, שהחריף עקב החלטתו של לוין שלא לכנס את הוועדה והתפיסה הנוגדת של הנשיאה בנושא.

נושא כינוס הוועדה אף הגיע לשולחנו של בג"ץ. על פי עקרון הסניוריטי מי שאמור לשמש כנשיא הבא הוא השופט יצחק עמית אשר לא מקובל על חלק מחברי הקואליציה. מי שקורא תיגר על מועמדתו באופן חריג הוא השופט יוסף אלרון אשר הצהיר אף הוא על הכוונה להתמודד לתפקיד.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים