שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הנרצח בפיגוע בכביש 90: אלן גנלס בן 27
אלן גנלס ישראלי-אמריקאי, גדל בקונטיקט, סיים את לימודיו באוניברסיטת קולומביה והתנדב לצה"ל | "הוא היה מסוג הבחורים שאפשר להתקשר אליו והיית בטוח שהוא יענה"
אלן גנלס שנרצח בפיגוע | צילום: המשפחה

אלן גנלס בן ה-27 הוא הנרצח אמש (שני) בפיגוע הירי שביצעה חוליית מחבלים באזור צומת בית הערבה בכביש 90 שבצפון ים המלח. גנלס ישראלי-אמריקאי גדל בקונטיקט, סיים את לימודיו באוניברסיטת קולומביה והתנדב לצה"ל.

בהודעת הקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק הספידו אותו: "מרוסקים מאובדנו, הוא הוא התנדב בקהילה המקומית שלו ורצה לשפר את העולם".

עוד מבחזית החדשות

"אלן היה חבר בקהילה שלנו כשגרנו בקונטיקט", כתב שמשון נדל, רב בשכונת הר נוף, בחשבון הפייסבוק. "אני זוכר אותו כילד מתוק עם חוש הומור נהדר. הוא ניגן בסקסופון והיינו מאלתרים ג'אמים ביחד בסוכת בית הכנסת, בהלל בחנוכה ובהבדלות מוזיקליות. קורע לב".

"הוא היה מסוג הבחורים שאפשר להתקשר אליו, והיית בטוח שהוא יענה ויהיו לו כמה דקות לדבר אם תצטרך משהו", סיפר הרב יהודה דריזין מסניף חב"ד באוניברסיטת קולומביה. "זו בעיטה בבטן עבור כל מי שהכיר אותו. זה ממש כואב".

המחבלים פתחו באש לעבר רכבו של גלנס בכביש 90 מצפון לים המלח. צוותי מד"א שהוזעקו למקום מצאו את הצעיר מחוסר הכרה, ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, שם נקבע מותו. המחבלים המשיכו בנסיעה וירו לעבר שתי מכוניות נוספות אך לא פגעו בהם.

המחבלים המשיכו לאזור מנזר סנט ג'ורג', הציתו את רכבם ונמלטו רגלית. שוטרים שהוקפצו לנקודה ירו לעברם וככל הנראה פצעו אחד מהם. למרות זאת, המחבלים הצליחו להימלט מהמקום וכוחות הביטחון מנהלים אחריהם מצוד נרחב באזור יריחו.

אחד מנוסעי הרכב שהמחבלים ירו לעברו סיפר: "היינו בטיול עם חברים תיירים ונסענו מטבריה לחזרה לירושלים. פנינו לצומת ו-300 מטרים לאחר הפנייה עקף אותנו רכב ושמענו רעש של ירי. ראיתי בן אדם יוצא מהחלון ויורה עלינו. היה לנו נס, בקלות הוא יכול היה להרוג אותנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים