שיתוף
תגובות
חדשות » הנפקת דרכון חדש בעשר דקות: בלשכות האוכלוסין יוצבו מכונות שירות אוטומטיות
בניסיון להתגבר על התורים האין סופייים, בלשכות האוכלוסין יוצבו מכונות שירות להנפקת דרכון בעשר דקות | היעד: בתוך כשנה עשרות מכשירים יהיו נגישים 24 שעות ביממה
יו"ר ש"ס אריה דרעי | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

הבעיה הקשה שאיתה מתמודדים ברשות האוכלוסין וההגירה זה למעלה משנה וחצי היא הנפקת דרכונים. כיום התור הקרוב ביותר שאפשרי להשיג הוא, בחודש יולי. זאת אומרת, המתנה של כחצי שנה. עד כה היו פתרונות בזק לבעיה והם עלו לאזרחים הרבה מאוד כסף. ניתנו אפשרויות להנפיק בנתב"ג דרכון זמני לשנתיים תמורת 845 שקל או בלשכות בעבור 315 שקל, וזאת עם המתנה של כשבועיים עד לקבלת הדרכון. הבעיה המשמעותית בפתרונות אלו היתה התשלום הכפול של האזרחים, שאולצו לחדש את הדרכון שקיבלו בתוך שנה וחצי זאת מכיוון שברוב המדינות אין אפשרות להיכנס אליהן באמצעות דרכון שהתוקף שלו יפוג בתוך פחות משישה חודשים.

ברשות האוכלוסין וההגירה החליטו לחזור לתכנית שהגה השר אריה דרעי, ויישומה החל עוד בקדנציה הקודמת שלו כשר הפנים. פתרון בדמות, מכונות שינפיקו את הדרכון בשביל האזרחים. כך זה יעבוד, בשלב המוקדם תוצב מכונה יחידה בקריות והיא תתופעל כפיילוט. בהמשך יוצבו ברחבי לשכות האוכלוסין כעשר מכונות שירות נוספות, חמש מתוכן יהיו בתל אביב וחמש נוספות בבאר שבע.

עוד מבחזית החדשות

יחד עם זאת, כניסתן של המכונות לפעילות לא בהכרך תעזור להתגבר על התורים הארוכים שכבר קיימים, מכיוון שלפחות בשלבים הראשונים יהיה צורך בתיאום תור לשימוש באותן מכונות, וכאמור, השגת תור יכולה להערך חודשים. בשיחה של ׳ישראל היום׳ עם גורמים ברשות האוכלוסין וההגירה הם הסבירו כי תהליך הנפקה אוטומטי אמור להימשך כעשר דקות בלבד, ובסופו הפרטים יועברו להנפקת הדרכון, שבתורו יישלח ישירות אל בית האזרח.

השאיפה של רשות האוכלוסין וההגירה, היא בתוך כשנה לפזר עשרות מכשירים כאלה, שהיו נגישים לכולם במשך 24 שעות ביממה. בשלב ראשון, הם יהיו זמינים רק בשעות פעילות הסניפים והשימוש בהם יהיה בפיקוח מלא, ככול הנראה מדובר במהלך שעשוי לסייע במשבר הדרכונים בישראל. "זוהי בשורה בנוגע לשירות לציבור", אמר ראש מינהל האוכלוסין, יואל ליפוביצקי. "הרעיון עלה לראשונה בתקופת כהונתו של דרעי כשר הפנים, והמשיך להתקדם בכהונת שקד, וכעת השר דרעי סוגר מעגל ומשיק את המכונות״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים