שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הניו יורק טיימס: רוסיה מלכדה את הסכר ופוצצה אותו
על פ דיווח בניו יורק טיימס, המטען הונח במנהרת שירות במעבה הבסיס התת־ימי של הסכר | לאחר ירידת מפלס המים התגלו עשרות גופות
סכר "נובה-קחובקה" | צילום: תקשורת אוקראינית

תחקיר מקיף שערך הניו יורק טיימס חשף, כי סכר הנובה קחובקה פוצץ מבפנים, על ידי רוסיה. בחודשים האחרונים ספג הסכר פגיעות רבות. על הכביש בחלקו העליון נראו פגיעות של ההפצצות האוקראיניות, ואילו בחלקו התחתון נראו פיצוצים של הרוסים בזמן נסיגתם מהגדה המערבית של הדניפרו בנובמבר.

מצילומי לוויין של לפני כחודש, ניתן לראות כי המים זורמים ללא בקרה דרך כמה משערי הסכר, ולכן ההשעה הייתה שהסכר פשוט קרס מעצמו עקב הנזק מצטבר.

עוד מבחזית החדשות

אלא שלפני שבוע התקבלו ראיות לפיצוצים שקדמו לקריסת הסכר. על פי הניו יורק טיימס, בדיקה מדוקדקת של תוכניות הבנייה וראיונות עם חוקרי תאונות סכרים, נראה כי ההשערה שונה לחלוטין, מנהרת שירות בבסיס התת־ימי של הסכר מולכדה ופוצצה מבפנים.

על פי המומחים, המנהרה, שיצאה ממפעל המכונות בצד שהוחזק בידי הרוסים, הייתה עקב אכילס של הקונסטרוקציה הענקית. לדבריהם, בידי מוסקבה היו כל השרטוטים של הסכר שהוקם על ידי ברית המועצות לשעבר והם ידעו היטב היכן נקודות התורפה שלו. "אם מטרתך לחסל את הסכר, נדרש פיצוץ גדול. המנהרה התת־ימית היא מקום אידיאלי לשם כך", אמר ל"טיימס" מייקל וו' ווסט, מהנדס גיאוטכני ומומחה לבטיחות סכרים.

עורכי התחקיר ציינו כי בתוהו ובהו שלאחר הפיצוץ קייב ומוסקבה האשימו זו את זו באחריות לאירוע, אך "העדויות מצביעות בבירור שהסכר נפגע באמצעות פיצוץ, שארגן הצד שהחזיק בשליטה במקום: רוסיה".

בינתיים, נסוגו המים ברוב האזורים המוצפים ועומדים על גובה סנטימטרים בודדים. כעת גם מתגלים ממדי האסון המלאים. ידוע על 45 הרוגים לפחות. 31 איש עדיין נעדרים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים