שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "הנחיתי לפעול בחומרה נגד ערבים שתקפו חרדים"
אוחנה מגיב
השר לביטחון הפנים על גל האלימות הערבי: "הפשיעה והאלימות בחברה הערבית זוכה לקשב ולמשאבים משטרתיים יותר מאי פעם"
תגיות:
אמיר אוחנה | צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס היום (שני) לגל האלימות הערבי בימים האחרונים ואמר כי הוא "מחזק את כוחות המשטרה שפעלו למעצרם המהיר של בני העוולה שתקפו את הרב אליהו מאלי ביפו איתו שוחחתי אמש, ושפעלו בעוצמה למניעת הפרות סדר במהלך הלילה".

"הנחיתי את משטרת ישראל לפעול בחומרה נגד כל המקרים מהימים האחרונים מירושלים בהם ערבים תקפו יהודים חרדים רק משום שהם כאלה, התקפות שלא צריך להיות להם מקום באף מקום בעולם – אך בטח לא במדינת הלאום של העם היהודי. יש כבר מספר עצורים מהאירועים הללו, ויהיו נוספים".

"לפנות בוקר נפתח במחוז המרכז מבצע "רשימה שחורה" במסגרתו נעצרו עשרות סוחרי נשק ואמל"ח, בעיקר מטייבה ומהמשולש, מבצע מגובה היטב ראייתית ושתכליתו לייבש את הביצה הענקית של האמל"ח בחברה הערבית".

"בפיצוח שנערך הבוקר במרחב השרון, הזכרתי שכל כלי נשק שנתפס וכל בלימה של העברת כלי נשק לטובת הפח"ע או הפלילי משמעותו אחת: חיים. חיי אדם שניצלו, חלומות שיתגשמו – עתיד טוב יותר לאזרחי ישראל כולם".

"משם המשכתי עם המפכ"ל ומפקד מחוז מרכז למרחב שפלה, בדגש על גזרות רמלה ולוד. ביקרנו את הכוחות, ראינו את תכניות הפעולה ואת היקף הכוחות. אני סומך על המפכ"ל ועל כוחות משטרת ישראל. הבהרתי להם כי יקבלו את כל הגיבוי למלחמה להשבת החוק והסדר לתושבים כולם".

"הפשיעה והאלימות בחברה הערבית זוכה לקשב ולמשאבים משטרתיים יותר מאי פעם: הקמנו תחנות משטרה בישובים הערבים, גייסנו שוטרים ערבים, כל המחוזות הגיאוגרפיים של משטרת ישראל והיחידות הארציות מכוונות את פעילותם לפגוע בפשיעה זו ואף הקמנו אגף ייעודי לסיכול הפשיעה בחברה הערבית, אגף סי"ף בעלות של עשרות מיליוני ש"ח – וזאת למרות כל הקשיים הפוליטיים והתקציביים. כוחות משימה מיוחדים פועלים בחודשים האחרונים בטובא זנגריה, בטורעאן, בטמרה ובצפון כולו, ברהט, בבאר שבע ובכבישי הנגב, ביפו, בלוד, במשולש ובמקומות נוספים, בנוסף לכוחות הארציים של להב 433, הימ"מ, החטיבה הטקטית של משמר הגבול, הימ"רים והיל"פים".

"הדרך לצמצם את הפשיעה לא עוברת רק דרך המשטרה, אלא גם דרך המנהיגות המקומית והארצית, מערכות החינוך, הרווחה והתעסוקה. וכן, גם בתי המשפט והפרקליטות – ואני פונה אליהם מכאן: אל תקלו ידכם, המדובר במכת מדינה. תפיסות הנשק והאמל"ח וכמות המעצרים בעליה משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד (עוד לפני הקורונה)".

"הציבור כולו מצפה לאכיפה נחושה בדמות מעצרים שירחיקו את העבריינים ויגנו על החברה ועונשי מאסר ממושכים שירתיעו את מי שחושב לצעוד בעקבותיהם. המשטרה עושה ותעשה את חלקה. עכשיו תורכם", דברי אוחנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים