שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המשטרה נערכת לאלימות בהפגנות: גז מדמיע, רימוני הלם ובואש
במשטרת מחוז ת"א רוצים להרחיק את מפגינים מנתיבי איילון, ומתכננים מלבד מכת"זיות להכניס לשימוש גם אמצעים נוספים | קצין בכיר: "הייתה עליית מדרגה מצד המפגינים"
המפגינים באיילון | צילום: דוברות המשטרה

במשטרת מחוז תל אביב נערכים בכוננות מוגברת להפגנות הצפויות להתקיים בקפלן בסוף השבוע הקרוב כולל "ערב התנגדות" היום (חמישי). מלבד מכת"זיות מתכוונים השוטרים להשתמש גם במי בואש, ברימוני הלם ואף ברימוני גז מדמיע מתוך מטרה לצמצם את החיכוך הפיזי בין שוטרים למפגינים וכדי להרחיק מפגינים מנתיבי איילון.

למרות פציעות של מפגינים מרימוני הלם, טוענים במשטרה כי זהו "אמצעי בטוח ויעיל" לפיזור הפגנות, שאינו גורם לטענתם לפציעות משמעותיות. בשלב זה, אין כוונה להשתמש באלות.

עוד מבחזית החדשות

את ההפגנה הערב בצומת קפלן צפויים לאבטח מאות שוטרים, ובמוצאי שבת יגיעו למקום כ-800 שוטרים, בהם לוחמי מג"ב ויס"מ. קצין בכיר במחוז תל אביב אמר בשיחה עם ynet כי "מפגינים זה דבר לגיטימי, היה שם קומץ של מפרי סדר שראו בשוטרים כ"אויבים" ובאו מוכנים ומתודלקים לחיכוך עם המשטרה. לא ראינו דבר כזה במשך 30 שבועות של הפגנה, זו הייתה עליית מדרגה של ממש".

כאחד הלקחים של ההפגנה האחרונה, הורו במחוז תל אביב לשוטרים ולכוחות היס"מ שיעבדו בהפגנה במוצ"ש, להגיע עם מצלמות גוף, זאת לאחר שבהפגנה האחרונה עלו טענות נגד כוחות היס"מ שהיו בשטח שהשתמשו כביכול באלימות מופרזת.

במשטרה מתכוונים, כדבר שבשגרה, להציב משאיות בירידות לאיילון כדי למנוע מהמפגינים לרדת לנתיבי איילון ולחסום אותם ולהציב שוטרים רבים בפרצות השונות לאורך הכביש, אך גם במשטרה מודים כי אין אפשרות לחסום באופן הרמטי את אפשרות המפגינים לרדת לכביש ולחסום אותו.

עוד מבחזית החדשות

סיון תהל, רכזת חופש המחאה באגודה לזכויות האזרח מסרה בתגובה: "במקום שהמשטרה תיקח אחריות על האלימות האכזרית והבלתי נתפסת ששוטרים הפעילו בהפגנות האחרונות, היא מפזרת איומים על שימוש בגז מדמיע. תפקיד המשטרה הוא בראש ובראשונה לשמור על ביטחונם ושלמות גופם של המפגינים. גז מדמיע הוא אמצעי מסוכן שאין לו מקום בפיזור הפגנות. מדובר באמצעי חסר הבחנה, שיכול לגרום לפגיעה ממושכת במערכות גוף שונות ואף יכול לסכן את חייהן של אוכלוסיות בסיכון, ילדים, קשישים ואנשים עם מחלות רקע".

בפלטפורמת "אלימות" טענו כי לאחרונה חלה עלייה דרסטית במקרי האלימות וחומרתם. בין השאר נטען כי בחודש יולי דווחו 565 אירועים, בהם 286 אירועי אלימות משטרתית. ביחס לחומרת הפציעות, אומרים במיזם כי 65% מהפציעות שדרשו טיפול במיון נגרמו מאלימות משטרתית, ובהתאם גם 56% מהפציעות שדרשו אשפוז.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. חוצפנים אנשי השמאל.
    צריך לעצור את המארגנים .
    אהוד אולמרט .
    אהוד ברק.
    ועוד…
    ואז יהיה פחות .לבצע מעצרים ולפתוח תיקים פליליים נגד המפגינים וכתבי אישום על הפס"ד תקיפת שוטרים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים