שיתוף
תגובות
חדשות » המשטרה משנה גישה: נערכים למחאות "באופן שיאפשר חופש ביטוי"
בתום ישיבה שהתקיימה בין המפכ"ל שבתאי לשר לביטחון לאומי, הובהר במשטרה "לא נגלה סבלנות לפגיעה בשוטרים, בהסתה או בשימוש בסמלי נאציזם"
קוב שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: דוברות המשטרה

לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר חשף אתמול (שני) בישיבת הסיעה כי דרש מסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה לעצור מפגינים שחוסמים כבישים בתל אביב, הודיעו הערב המשטרה והמשרד לביטחון לאומי כי המשטרה תיערך למחאות "באופן שיאפשר מימוש חופש ביטוי". למרות זאת הבהירה המשטרה כי "לא תגלה סבלנות ביחס לתופעות של פגיעה בשוטרים, או הסתה פרועה, בפרט כזו שעושה שימוש בסמלי נאציזם".

ההודעה יצאה בעקבות ישיבה שהתקיימה אחר הצהריים בין השר לביטחון לאומי לבין מפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי ובכירים נוספים מהמשטרה והמשרד לביטחון לאומי. הישיבה, על פי ההודעה, עסקה בטיפול בשחרור המחבל כרים יונס, והצפי לשחרורו של שותפו לרצח ובסוגיית ההתארגנות המשטרתית לקראת ההפגנות הצפויות בסוף השבוע.

עוד מבחזית החדשות

בעניין ההפגנות נכתב כי השר בן גביר "ביקש לוודא ששוטרי משטרת ישראל לא יפגעו ולא יוכו", וכי משטרת ישראל הבהירה שתיערך באופן "שיאפשר מימוש חופש הביטוי ומחאות במסגרת הדין, אך לא תתאפשר פגיעה בשוטרים". בנוסף הודיעה המשטרה כי "ככל שבמהלך המחאות יתקיימו הפרות חוק או הפרות סדר תפעל המשטרה במסגרת סמכויותיה על פי כל דין, והמשטרה לא תגלה סבלנות ביחס לתופעות של פגיעה בשוטרים ולא תאפשר הסתה פרועה, ובפרט כזו שעושה שימוש בסמלי נאציזם".

בישיבת הסיעה אמר בן גביר "דין הפגנה בתל אביב – כדין הפגנה בירושלים. דין הפגנה של השמאל – כדין הפגנה של הימין". במשטרה, כאמור, נערכים לקראת ההפגנה הצפויה במוצ"ש ומדגישים כי לא חל כל שינוי בפקודות ובנהלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים