שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המשטרה: דרגת הסיכון ליוע"משית עלתה ל-6 הגבוהה ביותר
איומים על היועמ"שית ברשתות | יריב לוין: "לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת מותר לפעול לסכל את הרפורמה"
שר המשפטים יריב לוין | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

שר המשפטים יריב לוין תקף הבוקר (חמישי) בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ששיגרה מכתב מטעמה לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו הבהירה לו שהוא לא יכול לעסוק בשינויים במערכת המשפט בעקבות ניגוד העניינים שבו הוא מצוי.

במקביל, דיווחו היום במשטרה, כי רמת הסיכון של היועמ"שית עלתה לדרגה הגבוהה ביותר בעקבות התבטאויות נגדה ברשתות. במשטרה אמרו כי הם לוקחים את האיומים נגדה ברצינות רבה, ודרגת האיום על בהרב-מיארה, שהייתה כבר קודם 4, עלתה כעת ל-6 שהיא הדרגה הגבוהה ביותר. גם דרגת האיומים על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עומדת על 6.

עוד מבחזית החדשות

לדברי לוין: "אתמול שמענו דברים חמורים מאין כמוהם מפיו של עורך דין בכנס שערכה לשכת עורכי הדין (לוין התייחס לדברי עו"ד דוד חודק שאמר אתמול בכנס של לשכת עורכי הדין "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה").

"אפשר היה לצפות שהיועצת המשפטית לממשלה תפעל ותשמיע קול ברור בעניין זה. אבל לא", אמר השר לוין. "היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו. מסתבר שניגוד עניינים הוא דבר מוזר. לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית ולצוותה מותר לפעול לסכל את הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיהם".

גם חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד מתחה ביקורת קשה על היועמ"שית. לדבריה: "מיארה לא הועברה מתפקידה בגלל הרגישות האישית של נתניהו, וחבל שכך. יש מחויבות ציבורית לכולנו לדאוג שמערך הייעוץ המשפטי יאפשר לנו לתפקד, המכתב האחרון של מיארה מדגים לי שוב שהיא פוליטיקאית קלאסית וכל מה שמנחה אותה זה פרסום".

עוד אמר גוטליב: "מיארה גם יודעת שמי שמחליט על הרפורמה ומקדם אותה זה חברי הכנסת שיושבים בוועדת החוקה ושר המשפטים לוין. נתניהו לא ניסה לשים על זה זרקור בקמפיין הבחירות. ההתנהלות של מיארה היא שערורייתית. אני אומרת לכולם שיעבירו את מיארה מתפקידה, היא מחרחרת ריב ומדון, ממשיכה לפגוע במעמד הממשלה והכנסת בעיניי העם. לא ניתן לעבוד לצידה שברור שכל מה שהיא עושה זה לפגוע במעמדו של נתניהו כראש ממשלה".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ אמר בתגובה: "המכתב של היועמ"שית הוא אבסורד מוחלט וניסיון לסתימת פיות. ראש הממשלה נתניהו הלך לבחירות גם על הנושא המשפטי, קיבלנו מנדט ברור מהציבור לבצע את הרפורמה. אם נלך לפי רוח דבריה, אז כל היועמ"שים והשופטים בניגוד עניינים. זאת עוד הוכחה לנחיצות הרפורמה שתחזיר את הדמוקרטיה לישראל אל מול העריצות המשפטית".

השר איתמר בן גביר מעוצמה יהודית אמר בתגובה: "היועמ"שית מנסה להלך אימים על ראש הממשלה ועל ממשלת ישראל. באיומים לא משנים מדיניות והממשלה לא תתקפל. אם רוצים שיח זה לגיטימי, אבל חייבים להבין שאיומים כאלו רק מדרבנים את הממשלה להעביר את הרפורמה כמה שיותר מהר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים