שיתוף
תגובות
חדשות » המשבר בהסכם הימי עם לבנון: גנץ הנחה את צה"ל להיערך להסלמה בצפון
חשש להסלמה
שר הביטחון בני גנץ הנחה את צה"ל להיערך "הן במאמצי ההתקפה והן במאמצי ההגנה" | הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לדון בהתפתחות המשא ומתן עם לבנון
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

למרות כל המחוות והוויתורים הדרמטיים בהסכם שבין ישראל ולבנון,  הגישה לבנון הערות ודרישות נוספות לוויתורים מצד ישראל. לאור זאת הורה ראש הממשלה יאיר לפיד, לדחות את טיוטת ההסכם גם אם המחיר יהיה דחיה על חתימת הסכם.

לאור זאת, הורה שר הביטחון בני גנץ היום (חמישי) לצה"ל להיערך להסלמה בחזית הצפונית מול ארגון חיזבאללה. במהלך ישיבת הערכת מצב שבועית של הקבינט המדיני ביטחוני, בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף המבצעים ובכירים נוספים במערכת הביטחון, אמר שר הביטחון "להיערך לתרחיש של הסלמה בצפון, הן במאמצי ההתקפה והן במאמצי ההגנה, נוכח ההתפתחויות במשא ומתן על הגבול הימי".

גורם מדיני בכיר מסר כי ראש הממשלה דחה את ההערות לטיוטת ההסכם אותה העבירו הלבנונים ואמר כי "ישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן, גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב".

עוד הוסיף הבכיר "ישראל תפיק מאסדת כריש גז ברגע שהדבר יהיה אפשרי. אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו, המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר וחסן נסראללה יצטרך להסביר לאזרחי לבנון למה אין להם אסדת גז ועתיד כלכלי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים