שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "המפלגות החרדיות שוקלות להצטרף לממשלה"
ח"כ ביש עתיד
אלקין על מדיניות הממשלה מול חמאס: "אנחנו פועלים לשינוי המשוואה ולהגיב על כל התגרות ומעשה טרור מצד החמאס. מבחינתנו, דין בלון כדין רקטה"
משה (קינלי) טור-פז | צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב.

בכנס קטיף ה-7 לאחריות לאומית נערך פאנל בנושא הציונות הדתית בפוליטיקה הישראלית. בפאנל השתתפו ח"כ שלמה קרעי (ליכוד), ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) וח"כ משה קינלי טור פז ( יש עתיד)

במענה לשאלה כמה זמן תחזיק הממשלה ענה ח"כ טור פז: "אני מאחל לכל קואליציה שתקום בעתיד שיהיה בה את האמון שיש בין בנט ולפיד. מערכת היחסים בין ראשי המפלגות בתוך הקואליציה הם אלה שיכריעו את אורך החיים של הממשלה. אני מעריך שזה לא יהיה קצר". עוד הוסיף ח"כ טור פז כי הוא "משער שהממשלה לא תישאר באותו הרכב ויצטרפו אליה מפלגות נוספות. המפלגות החרדיות שוקלות להצטרף לממשלה".
.
ח"כ שלמה קרעי: "משאלת הלב שלנו שהיא תסתיים מאוד מהר. היא מסוגלת לעשות נזק גדול מאוד בזמן קצר. הערכה שלי היא שכשבנט יגיע לסוף הקדנציה שלו, הוא יפיל את הממשלה מסיבות ימניות".

ח"כ מיכל וולדיגר: "אני מתפללת שהממשלה לא תחזיק הרבה זמן. אבל צריך לשאול את מנסור עבאס כי הוא ראש הממשלה בפועל. הדבק היחיד שמחזיק את הממשלה זה ביבי. ברגע שהוא לא יהיה, הם יתפרקו".

על מעמד הציונות הדתית אמר ח"כ טור פז: "מה שלקחנו ב-16 השנים האחרונות זה להתנחל בלבבות. זה המבחן בעייני כל הזמן. אני חושב שהעבודה שאנשי הציונות הדתית נמצאים בכל המפלגות כולל משמאל זה תעודת כבוד. אנחנו מרובי גוונים וזה בא לידי ביטוי גם במפלגות".

ח"כ קרעי: "ציונות הדתית היא לא מגזר אלא דרך חיים. הורי שהגיעו מצפון אפריקה חינכנו את הילדים לאהבת הארץ וזאת הציונות הדתית האמיתית. לדעתי הבית האמיתי של הציונות הדתית זה איפה שנמצא כל העם. אני פחות מתחבר למפלגות נישה למרות מקומן המכובד.

ח"כ וולדיגר: "הערכים של הציונות הדתית זה לדאוג לעצמו כדי לתת הלאה. מפה החוצה. אפשר לראות את זה בגרעינים התורניים ובישיבות ההסדר. הציונות הדתית היא דרך. ניסינו במפלגה לקחת רשימה שאפשר לכלול בה את כל המכלול שנקרא הציונות הדתית".

שר הבינוי והשיכון, שר ירושלים ומורשת, השר המקשר בין הממשלה והכנסת וחבר הקבינט הבטחוני מדיני זאב אלקין השתתף הבוקר בכנס קטיף ה-7 לציון 16 שנים להתנתקות וגירוש תושבי גוש קטיף: "ההתנתקות היתה טעות קשה שאסור היה לבצע אותה. היא שימשה דלק לחמאס וסייעה לו להתעצם, להתחזק ולהשתלט על כל רצועת עזה כארגון טרור ולתקוף בכל פעם מחדש את אזרחי מדינת ישראל", אמר השר אלקין שהיה בין מתנגדיה החריפים של תכנית ההתנתקות.

בנוגע למדיניות הממשלה החדשה בכל הקשור לאופי התגובה על פעולות טרור והתגרות מצד החמאס, אמר השר אלקין: "אנחנו פועלים לשינוי המשוואה ולהגיב על כל התגרות ומעשה טרור מצד החמאס. מבחינתנו, דין בלון כדין רקטה. צריך לנהוג במדיניות תקיפה – מתי שנוח לנו ולא רק מתי שנוח לאויב שלנו".

ח"כ עמיחי שיקלי מימינה אמר במהלך "כנס קטיף ה-7 לאחריות לאומית" לציון 16 שנה להתנתקות כי "את מה שנעשה ברצועת עזה אי אפשר להחזיר אחורה מחר בבוקר אבל כן צריך להסתכל על יהודה ושומרון. מה שהכי מטריד אותי הוא שלצערי גם היום כמו אז ההתיישבות ביהודה ושומרון היא נחלת הציונות הדתית בלבד ואני חושב שזאת טרגדיה. מדינת ישראל לא תוכל להתקיים לאורך זמן בגבולות נתניה עד כביש 6. אין תוחלת למדינה כזאת עם 15 ומעלה מיליוני אנשים עוד כמה שנים. צריך לכוון את האנרגיה ליהודה ושומרון".

חה"כ שיקלי המשיך והתייחס לאובדן השטחים ביהודה ושומרון ואמר כי "צריך לזכור, הרשות הפלסטינית הייתה ועודנה אויב של מדינת ישראל. אחד הפרויקטים החשובים של האיחוד האירופי שאנחנו מיודדים איתו לכאורה זה לנשל את מדינת ישראל משטחי סי. הוא משקיע הון עתק והוא מצליח ומולו עומד מנהל אזרחי רפה שלא מצליח לאכוף את הבנייה הבלתי חוקית. אנחנו מפסידים במלחמה ומפסידים שטחים מדי יום. המחנה הלאומי צריך את כל האנרגיה שלו ביישוב בקעת הירדן, חיזוק כביש 60 וכביש 5, חיזוק היישוב אביתר שנמצא במיקום אסטרטגי ולדאוג שלמדינת ישראל יהיה עומק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים