שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המפלגות החרדיות: "לא נסכים שתתקדמו רק עם החלק המקובל עליכם"
ניסיונות נשיא המדינה להגיע למתווה מוסכם בסוגיית הרפורמה המשפטית עדיין לא נשאו פרי | המפלגות החרדיות דורשות להגיש את פסקת ההתגברות
יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן | צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

למרות המחאות והביקורת, הקואליציה ממשיכה להתקדם בחקיקת הרפורמה המשפטית, וכבר מחר או מוחרתיים היא תביא לקריאה ראשונה את החלק השני של החקיקה שכולל את פסקת ההתגברות ברוב של 61 ואת התנאים לפסילת חקיקה רגילה.

במקביל, המפלגות החרדיות עומדות על קיום סעיפי ההסכם הקואליציוני ואמרו: "לא נסכים שתתקדמו רק עם חלק מהרפורמה, החלק שמקובל עליכם. אנחנו רוצים את החבילה כולה". יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט שמחה רוטמן ימשיך מחר להכין את שאר הסעיפים ברפורמה המשפטית לקריאה שנייה ושלישית.

עוד מבחזית החדשות

לפחות עד שיפורסם מתווה הנשיא, ממשיכה הקואליציה בפעולות החקיקה. כשיתפרסם המתווה תצטרך הקואליציה להחליט האם היא בעד המתווה עם שינויים מסוימים או שהיא ממשיכה בחקיקה עד הסוף.

במטרה לקדם את ההידברות בין הקואליציה והאופוזיציה, נפגשו היום הנשיא יצחק הרצוג וחה"כ רוטמן במשך כ-3 שעות, אך למרות זאת לא הוכרזה פריצת דרך. הנשיא הרצוג נפגש גם עם יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי שאיימו כי אם לא תהיה פשרה לא יהססו לפעול ולהשבית את המשק.

עוד מבחזית החדשות

מחר צפויים להגיע לוועדת החוקה פרופ' יובל אלבשן וד"ר גיורא ירון, כדי להציג את מתווה הפשרה שלהם שנוסח עם האלוף במיל' גיורא איילנד ושר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן. השניים ישתתפו בישיבה להכנה לקריאות שנייה ושלישית של הצעת חוק בתי המשפט שתעסוק בוועדה לבחירת שופטים ובהצעת חוק-יסוד: השפיטה, "חיזוק הפרדת הרשויות".

גם הוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק יסוד: הממשלה תתכנס מחר, והיא תצביע לקראת קריאה ראשונה על הצעת החוק לתיקון הנבצרות של ראש הממשלה. בנוסף הוועדה תדון ב"תיקון ביקורת שיפוטית לעניין כשירות במינוי" בהכנה לקריאה ראשונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים