שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המפכ"ל: "לא מאחל לאף אחד את מה שעובר עלי"
אובדן שליטה
המשטרה איבדה אתמול שליטה במסגרת אירועי המחאה נגד המהפכה ובתיעודים שהופצו, נראתה אלימות הן כלפי מפגינים והן כלפי שוטרים
ההפגנה באזור הכנסת | צילום: דוברות המשטרה

לאחר שנראה היה כי המשטרה מאבדת שליטה באירועי האלימות אמש, קיים היום (שלישי) מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי דיון עם הסגל הבכיר במשטרה. בשיחה הסגורה אמר המפכ"ל שבתאי: "מאז תחילת המחאות, מה שעובר עליי בכל יום… אני לא מאחל לאף אחד. העומס, האתגרים והאחריות הלאומית – אף מפכ"ל לא חווה דברים כאלה בעבר".

גורם בכיר במטה הארצי של המשטרה התייחס לאמירות של השר בן גביר שטען שרוחו חלחלה אמש ומצאה את ביטויה באלימות שוטרים, ואמר: "כל ההחלטות הן שלנו נטו". לדברי הגורם "השיקולים מקצועיים. מדובר בשיקול דעת של המפקדים ורק על פיו פועלים השוטרים. רק הם ואני קובעים כיצד ייראו הדברים בשטח ולא אף גורם אחר".

עוד מבחזית החדשות

לפי הגורם הבכיר "אתמול הייתה אלימות קשה מאוד של מפגינים שלא זכורה מאז שהחלה המחאה ולמרות זאת המשטרה לא השתמשה באמצעים חריגים כמו רימוני הלם ואלות. בת"א, שם הייתה האלימות הקשה ביותר, הייתה חבורה לא קטנה של מפגינים שהגיעו מתודלקים לאחר ששתו משקאות אלכוהוליים וכתוצאה מכך, בעיצומם של האירועים, הם זרקו על שוטרים בקבוקים וחפצים שונים".

"בסיכומו של דבר נפצעו יותר שוטרים ממפגינים", הוסיף הגורם "בשלב הזה המחאה בת"א הפכה להיות הפרת סדר, אולם יחד עם זאת, היו אירועים חריגים שבהם שוטרים הגיבו בכוח מופרז. אנחנו לא מושלמים, נלמד את המקרים ונטפל בהם, אבל חייבים להבין שמדובר בשוטרים שעבדו 18 שעות ברציפות בתנאים קשים, לעיתים תחת אלימות קשה".

על רקע אירועי האלימות, קיים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מפגש עם מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר ועם שוטרי תחנת מסובים, ובו אמר להםר: "אני מגבה כל שוטר שהותקף ופעל ממניעים של הגנה עצמית. אני שולח איחולי החלמה ל-15 שוטרים שנפצעו, הוכו, ולכל שוטר שפעל בנחישות כדי להגן על עצמו, אני מגבה אותו. המשטרה לא תהיה שק החבטות של מפגיני איילון".

עוד מבחזית החדשות

על רקע אירועי האלימות במהלך המחאה, אמר דובר המשטרה אלי לוי, כי הוא ראה "פרץ של אלימות נגד שוטרים". במסגרת האירועים, נראו שוטרים מנסים לפנות מדורות ועצים מכבישים, ומשליכים עצים בוערים לעבר המפגינים".

"האלימות היא כלפי שוטרים, היה פרץ אלימות שלא ראינו מאז שהחלה המחאה", הוסיף דובר המשטרה. "כשאתה פונה לקבוצה כל כך גדולה של אנשים שמפירים את הסדר וחוסמים ציר תנועה מרכזי פעם אחר פעם, ומבקש מהם להתפנות, והם בוחרים להעביר עשרות מדורות על ציר מרכזי, לשפוך שמן על ציר מרכזי במדינה, לתקוף שוטרים, יש לנו יותר מעשרים שוטרים שנפגעו…"

דובר המשטרה נשאל אם במשטרה עושים בדק בית בעקבות התמונות הקשות, ואם השוטרים זומנו לבירור. והוא השיב: "חרצת את דינו של שוטר בתמונת סטילס כשאתה אפילו לא יודע מה קרה שם" עוד אמר "לא ניתן יד לבית דין שדה באולפן טלוויזיה. אם מח"ש ובית המשפט יקבעו ששוטר נהג בצורה שלא במסגרת הנהלים של המשטרה, אז בית המשפט ומח"ש הם רשאים לקבוע, לא עיתונאי, לא פרשן ולא דובר המשטרה", אמר. "לוקחים שביב סרטון ושביב אירוע ומיד כותבים ומצייצים, ויושבים באולפנים ועושים בית דין שדה לשוטרים".

"לשבת באולפן ולקיים בית דין שדה לשוטרים לפני שזה נבדק בגופים שצריכים לבדוק את זה, אי אפשר לשבת באולפן ולומר שוטרים אלימים וששוטרים מתנהגים ככה. 22 שוטרים נפגעו אתמול, עם זה תפתחו את המהדורות". סיכם הדובר.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. רגע, אביא טפחות.
    לך הביתה. הרסת את המשטרה. הפכת אותה לחסרת הרתעה כלפי כל האוכלוסיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים