שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המפכ"ל בפגישה עם עם מארגני המחאה: "המשטרה תכיל את ההפגנות, לא ייעשה שימוש במכת"זיות"
המפכ"ל קובי שבתאי נפגש עם מארגני המחאה שצפויה להתקיים השבוע בירושלים ובחיפה | המארגנים: "על המשטרה לפעול קודם כל כדי לאפשר ולהגן על הזכות להפגין"
מכת"זית בשירות המשטרה | צילום: שלומי טריכטר

במוצאי שבת הקרובה, צפויה להתקיים הפגנה נגד הממשלה, שלדברי המפגינים פוגעת בדמוקרטיה. המארגנים מצפים לעשרות אלפי בני אדם, כשברקע דרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מהמשטרה "לפעול בצורה שוויונית ולא לעשות איפה ואיפה בין אנשי שמאל למפגינים אחרים".

במוצאי שבת שעברה הפגינו אלפי בני אדם בכיכר הבימה בתל אביב ומשם צעדו ברחבי העיר. במוצאי שבת הקרובה צפויות להיערך הפגנות גם בחיפה ובירושלם בנוסף לתל אביב, שם יצעדו המפגינים מבית המשפט העליון לכיוון בית משפחת נתניהו ברחוב עזה.

עוד מבחזית החדשות

את ההפגנה יוזמים התנועה לאיכות השלטון וארגוני המחאה שהובילו את ההפגנות בבלפור ב-2020-2021, בהם "הדגלים השחורים", "צו 8 אזרחי להצלת הדמוקרטיה" ו"קריים מיניסטר". בהפגנות אלו נוספו גם "הדגלים הגאים", "הגלימות השחורות" ועוד. ארגונים אלה מתכננים לקיים הפגנות בכל מוצאי שבת בתקווה שהדבר יוביל לשינוי במהלכים המשפטיים המתוכננים, שלטענתם מהווים "הפיכה משטרית".

המפכ"ל יעקב שבתאי נפגש עם מארגני המחאה לקראת הפגנת הענק, ואמר להם כי המשטרה תכיל את ההפגנות ושלא ייעשה שימוש בסוסים ובמכת"זיות. המארגנים, יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, אמרו למפכ"ל שבהתאם לערכי היסוד על המשטרה לפעול קודם כל כדי לאפשר ולהגן על הזכות להפגין ועל החופש למחות. המפכ"ל ומפקד המחוז הבטיחו שהמשטרה תשמור על חופש הביטוי וחופש המחאה, ושהשוטרים יכילו את אירועי המחאה וההפגנות.

הערב קיימו מארגני המחאה ישיבת היערכות, ויו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא אמר בסיומה כי "ההפגנה במוצאי שבת תהיה מפגן כוח של עם שנאבק לשמור על הדמוקרטיה שלו. למרות הגשם הצפוי אנחנו נבוא לכיכר הבימה בהמונינו ונראה לממשלה הזאת שלא נשתוק אל מול מסע ההרס שהיא מתכננת לנו. אנחנו מצפים מהמשטרה לעשות את עבודתה ולשמור על זכויות המחאה שלנו, וסומכים על המפכ"ל שהמסר הזה יחלחל לפקודיו".

דברי המארגנים מגיעים על רקע פנייה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה השבוע בבקשה לקבל את עמדתה ביחס לשיקולים שיש להביא בחשבון בעת קביעת מדיניות האכיפה בעניין הנפת דגלי פלסטין, לאחר שבתחילת השבוע הורה בן גביר לשוטרים להסיר דגלי אש"ף מהמרחב הציבורי.

עוד מבחזית החדשות

היועמ"שית השיבה לבן גביר כי תשקול את בקשתו לשינוי מדיניות האכיפה לגבי הנפת הדגלים לאחר שתקבל את עמדות הדרג המדיני וגורמי הבטחון. לדבריה, במקרים מתאימים שבהם קיים חשש להנפת דגלים לשם הזדהות עם ארגון טרור, ניתן כבר היום להנחות להסיר את הדגלים.

בשונה מהמחאות שהתקיימו בבלפור, הפעם המחאה מגיעה גם מהאופוזיציה. חברי כנסת מיש עתיד, המחנה הממלכתי, מפלגת העבודה ואפילו מרע"מ הביעו בימים האחרונים את תמיכתם והודיעו שיגיעו להגיע להפגנה הקרובה. ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר הערב כי הוא ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לא יגיעו להפגנה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים