שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המפכ"ל בביקורת על בן גביר: "משמר לאומי יהרוס את הביטחון"
בטקס הבוקר אמר המפכ"ל "הקמת גוף ביטחוני שיוכפף למשרדו הוא מהלך מיותר שיוביל למחיר כבד ביותר, עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים"
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

אתמול קיים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פגישה עם המפכ"ל בעניין המשמר הלאומי, הבוקר (שלישי) התייחס המפכ"ל לנושא בטקס השקת מכון לחקר הביטחון האישי והחוסן הלאומי, שבו השתתפו בין היתר קבוצת "ניצבים בחזית", שכוללת שישה ניצבי משטרה בדימוס, וחוקרים מהמכללה האקדמית גליל מערבי בעכו.

לדברי המפכ"ל "זה לא סוד שהבעתי את הסתייגותי המקצועית והתרעתי בפני השר לביטחון לאומי כי הקמת משמר לאומי שיוכפף למשרדו הוא מהלך מיותר שיוביל למחיר כבד ביותר, עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים", אמר המפכ"ל. "הבהרתי כי הצורך בהקמת גוף חדש ונפרד ממשטרת ישראל אינו ברור ועלול להזיק ליכולות התפעול של כלל מערכי ביטחון הפנים במדינה".

עוד מבחזית החדשות

"למען הסר ספק, אני אומר – משמר לאומי כן, הקמת גוף ביטחוני נוסף מקביל למשטרת ישראל – לא", הבהיר שבתאי. "משמר לאומי חייב להיות חלק ממשטרת ישראל, לפעול במסגרת המשטרתית ולהיות כפוף למפקדי הכוחות הטריטוריאליים על פי שדרת הפיקוד".

עוד אמר שבתאי: "משמר לאומי תחת משטרת ישראל לעולם לא ימצא את עצמו מתנגש עם החוק, אלא משרת אותו. כל ניתוק ממוטת שליטה ופיקוד משטרתי יהווה הרס של הביטחון האישי, בזבוז משאבים ופירוק של משטרת ישראל מבפנים, הן ברמת בניין הכֹוח והן בהפעלתו. אמשיך לפעול לשמירת עצמאות המשטרה ולהיותה הגוף הפוקד היחיד במדינה, בתחום ביטחון הפנים, כלומר – נוהל אחד, פיקוד אחד, מערכת מידע ומודיעין אחת".

הממשלה אישרה שלשום את הקמת המשמר הלאומי תחת משרדו של השר בן גביר, בהתאם להבטחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבן גביר בעקבות הסכמתו לעצירת החקיקה המשפטית. במסגרת ההחלטה על הקמת המשמר הוחלט גם להקים ועדה שתדון בסמכויותיו ובכפיפות שלו, ותציע אם הוא יהיה כפוף למפכ"ל המשטרה או לגוף אחר.

עוד לפני הפגישה שקיים אתמול עם בן גביר, המפכ"ל הזהיר כי הכפפת המשמר הלאומי לשר הממונה עלולה להוביל לפגיעה בביטחון האזרחים. בעקבות הפגישה התחזקה ההערכה כי המשמר הלאומי יפעל תחת משמר הגבול והמשטרה.

עוד מבחזית החדשות

"בניגוד לכל הכותרות, הרעש בתקשורת וההתנגדות סביב הקמת המשמר הלאומי כפי שעלו בעקבות המסמך שעליו חתמו ראש הממשלה והשר בן גביר, הישיבה הייתה טובה", אמר אתמול בכיר במשטרה שהיה מעורב בפגישה. "הצגנו לשר את עבודת המשמר הלאומי והיה מענה לכל השאלות שלו".

הפגישה עם המפכ"ל התקיימה לבקשת בן גביר, ובה הוצגו לו עיקרי תוכנית הפעולה בהתאם להחלטת הממשלה שקובעת כי המשמר הלאומי יוקם תחת המשרד לביטחון לאומי בהשקעה של 1.4 מיליארד שקלים.

בכיר במשטרה שנכח בפגישה אמר כי: "הייתה פגישה טובה, המפכ"ל שבתאי הציג לשר בן גביר את עמדת המשטרה שלפיה המשמר הלאומי יוקם תחת מג"ב ויהיה כפוף למפכ"ל". השר בן גביר מצידו חזר על עמדתו שאין לו כל הבעיה שהמשמר הלאומי יפעל תחת המשטרה, אולם הוא רוצה לוודא שכוח המשמר, שעשוי לכלול בשיאו 1,800 לוחמים בשתי חטיבות, לא יפעל במשימות שיטור, אלא ביעדים שהוגדרו לו כמו פיזור הפרות סדר, לחימה בפרוטקשן, מקרי רצח בחברה הערבית ופשיעה חקלאית.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים