שיתוף
תגובות
כללי » המפכ"ל באיגרת לקצינים: "מגבה באופן מלא את החלטות המפקדים בשטח"
באיגרת ששלח המפכ"ל לשוטרי וקציני משטרת ישראל הוא כתב: "אנו משטרה של החברה הישראלית כולה" | על ההפגנות: "המחאה היא זכות דמוקרטית"
קוב שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל קובי שבתאי פרסם היום (חמישי) איגרת מפקדי וקציני המשטרה ובה הדגיש את הגיבוי שהוא נותן למפקדים על החלטותיהם בשטח. האיגרת נכתבה על רקע החלטת השר לביטחון לאומי בן גביר לזמן לבירור את מפקד מחוז ירושלים לגבי פעילות המשטרה בהפגנת המחאה בירושלים.

בראש האיגרת כתב שבתאי "אנו נמצאים כולנו כאזרחים וכאנשי משטרה בתקופה מורכבת ורבת משמעות הנוגעת לחברה הישראלית כולה, ורואים חשיבות עליונה לאחדות, שכה חשובה לבסיס המשותף לנו כחברה", בהמשך התייחס שבתאי לערכי המשטרה וכתב שהיא "פועלת לאכיפת החוק, למניעת עבירות, לחיזוק הנורמה האזרחית של ציות לחוק, לשמירה על בטחון הנפש והרכוש ולקיום הסדר הציבורי. תוך כיבוד האדם וזכויותיו". לדברי שבתא: "הקוד האתי של משטרת ישראל הוא מצפן מוסרי ואתי המכוון את התנהגות השוטר בכל הנסיבות".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף המפכ"ל: "גם בעת הזו, ובמיוחד בעת הזו, ועל מנת שנשמר ונחזק את אמון הציבור כולו, עלינו להמשיך ולהקפיד על מקצועיות, ערכיות ועשייה ללא משוא פנים. בזכות עצמאותה, המשטרה הייתה ותישאר תמיד ציר ליבה חשוב לשמירה על חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל".

על רקע הביקורת מצד השר לביטחון לאומי על כך שהמשטרה פועלת באופן סלחני עם מפגיני השמאל, טען שבתאי כי: "אנו משטרה של החברה הישראלית כולה, הפועלת מתוקף אחריותה לשלום וביטחון הציבור. ככזו לעולם נשאר ממלכתיים ונמשיך לקבל החלטות שאין בהן שיקולים זרים, מלבד החוק".

שבתאי הזכיר לשוטרים: "מחאה היא זכות דמוקרטית. עלינו להכילה ולנהלה תוך שוויוניות, ממלכתיות ואיפוק, ככל הנדרש, כאשר כל העת ביטחון הציבור והוראות החוק בלבד מצויים לנגד עיננו. ידענו לעשות זאת בעבר וכך גם בעתיד לבוא".

בסיום האיגרת המפכ"ל גיבה את המפקדים בשטח וכתב: "כמי ששולח אתכם המפקדים והשוטרים אל משימות מורכבות ומאתגרות מדי יום ביומו, אני מגבה באופן מלא את קבלת ההחלטות של המפקדים בשטח כל עוד פעלו בהתאם לנהלי משטרת ישראל ועל פי חוק. החלטות אשר ממחישות הלכה למעשה את מיקומה ותפקידה של המשטרה במדינה דמוקרטית. מקומם של המפקדים יהיה תמיד בחזית ובראש הכוח, הם מוכיחים וימשיכו להוכיח דוגמא אישית, מקצועיות ואחריות עילאית".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר שבתאי: "אני מצפה מכם המפקדים והשוטרים, להקפיד הקפדה יתרה על רוח המשטרה וערכיה חרף הלכי הרוח הסוערים. אני רואה בכם שגרירים של החוק הפועלים אך ורק עפ"י החוק ואני מאמין שבכך נשמש דוגמא ועוגן לחברה הישראלית כולה. אנו חברה חפצת חיים וביכולתנו כחברה להתמודד גם עם האתגר שלפתחנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים