שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המערכת הפוליטית סוערת בעקבות האירועים: "הדם חם והרוחות לוהטות"
ראש הממשלה, נשיא המדינה ושר הביטחון ביקשו לא לקחת את החוק לידיים | חה"כ ואטורי כתב: לפעול באגרוף ברזל | מרב מיכאלי: יונקים את הלגיטימציה מבכירים בממשלה
תגיות: ,
כוחות צה"ל בחווארה. ארכיון | צילום: דובר צה"ל

המערכת הפוליטית מימין ומשמאל, סוערת בעקבות המהומות בחווארה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להרגיע את הרוחות ואמר: "קרה היום אסון נורא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת יניב, שאיבדה שניים מבניה היקרים, ה' יקום דמם. צה"ל וכוחות הביטחון כרגע נמצאים במרדף אחר הרוצח. אנחנו נמצא אותו, אנחנו נלכוד אותו ואנחנו נבוא אתו חשבון. אני מבקש גם כשהדם חם והרוחות לוהטות, לא לקחת את החוק לידיים. אני מבקש לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם. אני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים ומנעו עשרות פיגועים. תנו לצה"ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים וביחד ננצח את הטרור".

שר הביטחון יואב גלנט ביקש להימנע מלקחת את החוק לידיים וצייץ: "גם בסיומה של יממה קשה וכואבת, בה שני אחים צעירים נרצחו בידי מחבל שפל, אני קורא לאזרחי ישראל: אל תיקחו את החוק לידיים. ‏הפרות הסדר בחאוורה מסכנות את האזרחים, ופוגעות בפעילות כוחות הביטחון במצוד אחר המחבלים. אני סומך על מפקדי ולוחמי צה״ל, ובטוח כי ישימו את ידם על הרוצחים".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר כי "ההצתות בחווארה עלולות להצית את יהודה ושומרון ולגרום להרג והרס. צה״ל, השב״כ וכוחות הביטחון פועלים בנחישות נגד המחבלים וחיסלו עשרות מחבלים מתחילת השנה. תנו לצה״ל לפעול כי רק ככה ננצח".

חה"כ לימור סון הר-מלך צייצה: "הגעתי הערב למקום הפיגוע הקשה בחווארה כדי לתמוך בזעקתם הצודקת של מאות תושבי השומרון שיצאו למחות ולדרוש ביטחון, אחרי חודשים ארוכים שהופקרו. הכתובת הייתה על הקיר ובחודשים האחרונים התרעתי מפניה יחד עם תושבי הישובים כאן מעל כל במה אפשרית. זעקתי, התחננתי והזהרתי, אבל הנורא מכל אכן קרה. זה לא הזמן לסיסמאות, גם לא להבטחות רהב נבובות. רק שינוי סוויץ' ב180 מעלות, הפסקה של מדיניות ההכלה הפושעת ומיגור אירועי הטרור עד לאחרון שבהם. לזעקתם של התושבים שמיאנו לשמוע, מוטב שנטה אוזן עכשיו ונבצע את אחריותנו לדאוג לביטחונם, במקום לצאת בהודעות גינוי וקריאה להרגעת הרוחות בזמן שמתינו מוטלים לפנינו".

חה"כ ניסים ואטורי צייץ: לצערי אני מבין את חוסר הסבלנות וכאבם של האזרחים. ישראל חזקה צריכה לפעול באגרוף ברזל!

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו "לצד הצער העמוק והכבד על הפיגוע הקשה, המראות הערב בחווארה צריכים לבייש כל אדם וכל יהודי בפרט. זו לא דרכנו. בלתי נתפס שבערב כזה, חיילי צה"ל צריכים לעצור פורעים ישראלים ולמנוע רצח של חפים מפשע, במקום לרדוף אחרי טרוריסטים".

חה"כ מתן כהנא כתב: "גם בימים כואבים כמו היום, כשמתינו עוד מוטלים לפנינו, אסור לקחת את החוק לידיים. עלינו לסמוך על כוחות הביטחון שישימו את ידם על המרצחים הארורים".

עוד מבחזית החדשות

חה"כ מרב מיכאלי צייצה: "המחבלים שמסתובבים כעת בחווארה מציתים והורסים כל מה שנקרה בדרכם, יונקים את הלגיטימציה שלהם מחברים בכירים בממשלה הזו. לא סתם רובם מתמהמהים מלגנות את עורכי הפוגרום. את הגרורה הזאת שמאיימת על המדינה צריך לקטוע בהקדם, לפני שהיא תוביל אותנו לחורבן עד היסוד".

נשיא המדינה יצחק הרצוג כתב: "נטילת החוק בידיים, פרעות ואלימות כלפי חפים מפשע – אינם דרכנו ואני מגנה זאת בתוקף. עלינו לאפשר לצה״ל, למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון ללכוד את המחבל הנתעב ולהשיב את הסדר על כנו לאלתר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים