שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המערכת הפוליטית מימין ומשמאל סופדת לגדול הדור
במערכת הפוליטית סופדים למרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל שהסתלק לגנזי מרומים | הרצוג: "הרב אדלשטיין היה מנהיג רוחני בעל שיעור קומה עצום"
ראש הממשלה אצל מרן הגרי"ג אדלשטיין | צילום: באדיבות המצלם

במערכת הפוליטית סופדים למרן ראש הישיבה זצוק"ל עם היוודע הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו לגנזי מרומים של מנהיג הציבור החרדי, נשיא מועצת גדולי התורה של "דגל התורה" מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין זצוק"ל.

רה"מ בנימין נתניהו שוחח עם יו"ר "דגל התורה" ח"כ משה גפני שהגיע לבית החולים "מעייני הישועה". מדגל התורה נמסר כי: "יחד עם כל בית ישראל אנו מבכים מרה את פטירתו של גדול הדור מרן רשכבה"ג הגאון הגדול ר' גרשון אדלשטיין זצוק"ל, אשר הנהיג את עם ישראל במשך שנים רבות והיווה לנו מורה דרך בכל הנושאים העומדים על הפרק. גדולה האבדה ואין לה תמורה מי ייתן לנו תמורתו".

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: "עולם התורה, וכמוהו עם ישראל כולו, איבדו היום תלמיד חכם ומנהיג דגול, את נשיא מועצת גדולי התורה וראש הישיבה, הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, שכל חייו היו קודש. אני דואב על לכתו מאיתנו, ואני שולח את תנחומיי העמוקים לבני משפחתו. הרב אדלשטיין תמיד זכר את שנות ילדותו ברוסיה הסובייטית, שבה הוא נאלץ ללמוד תורה בסתר. בניגוד לכך, כאן בישראל, נפלה בחלקו הזכות לפרוש את כנפיו בגלוי על עולם הישיבות הליטאי".

"הוא מעולם לא קיבל זאת כדבר המובן מאליו. אדרבה, האחריות לעיצוב דמותם הרוחנית של המוני בית ישראל הדריכה אותו יומם ולילה. הרב אדלשטיין היה חדור אהבת ישראל לכל אדם. הקשב הרגיש שלו לאתגרי הדור הביא אותו להדריך, להנחות, לכוון, לחזק ולעודד. שיעוריו וחיבוריו בתלמוד ובהלכה נתנו ביטוי לשקדנותו העצומה. ההתמדה הכבירה שלו תוסיף לעורר השראה בשומעי לקחו. זכיתי להיפגש עם הרב לפני חודשים אחדים, והאור שקרן מעיניו מלאות התבונה והחוכמה היהודית הותיר בי חותם בל-יימחה. החשיבות של הנחלת מורשת ישראל לילדי ישראל בקעה ממעמקי נפשו".

"הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל נפטר כמה ימים לאחר שקראנו בתורה את פרשת 'נָשֹא', הנפתחת במילים: "נָשֹׂא אֶת רֹאשׁ בְּנֵי גֵרְשׁוֹן גַּם הֵם לְבֵית אֲבֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם". שמו הטוב יינשא בפי כל, בדור הזה ובדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ספד: "יחד עם המוני בית ישראל בארץ ובעולם אני כואב את פטירתו של מרן ראש ישיבת פוניבז הגאון הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל. הרב אדלשטיין היה מנהיג רוחני בעל שיעור קומה עצום שגדלותו בתורה וביראה השפיעה על דורנו ותשפיע לדורות קדימה".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין ספד: "קיבלתי בכאב ובצער רב את הידיעה על פטירתו של מרן ראש הישיבה, הגאון הרב גרשון אדלשטיין, מענקי התורה. מנהיגותו ומשנתו של הרב, שהעמיד במהלך השנים רבבות רבבות תלמידים, יעמדו לעד. אני שולח מעומק לבי תנחומים למשפחתו, לתלמידיו הרבים ולמוקיריו".

יו״ר ש״ס, אריה דרעי ספד: "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. בלב מוכה הלם ויגון נסתלק מאיתנו שריד לדור דעה, ראש הישיבה הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין זצוק״ל. אוי לה לספינה שאבד קברניטה. ברוך דיין האמת".

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף יו"ר יהדות התורה ספד: "יחד עם כל בית ישראל, תלמידיו הרבים ומוקירי זכרו, אני מבכה מרה את הסתלקותו לגנזי מרומים של מרן הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל ראש ישיבת פוניבז' ונשיא מועצת גדולי התורה של "דגל התורה. הרב זצוק״ל היה חטיבה אחת של תורה ויראת שמים, לחם בעוז למען קודשי ישראל ושמירת השבת, שריד לדור דעה שזכה להעמיד רבבות תלמידים וקיבל כל אדם שחילה את פניו לעצה ולתבונה בסבר פנים יפות. "וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ספד: "תּוֹרָה תּוֹרָה חִגְרִי שַׂק וְהִתְפַּלְּשִׁי בֲַּעפָרִים אֵבֶל יָחִיד עֲשִׂי לָךְ מִסְפַּד תַּמְרוּרִים. אני כואב יחד עם כל בית ישראל את הסתלקותו של הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, מנהיג גדול, תלמיד חכם וגאון בתורה. אוי לו לדור שאבדו קברניטיו. ברוך דיין האמת".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ספד: "צער רב על פטירתו של הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, מגדולי רבני דורנו בשיבה טובה. הרב אדלשטיין איש ספר ואוהב ישראל, היה שקוע כל כולו בתורה ועבודת השם ואהבת ישראל עצומה. תנחומים למשפחתו היקרה ולרבבות תלמידיו ההולכים בדרכו, אותם חינך לאהבת השם ואהבת האדם".

שר האנרגיה והתשתיות ישראל כץ ספד: "קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של גדול הדור הרב ירחמיאל גרשון אדלשטיין זצ"ל, נשיא מועצת גדולי התורה וראש ישיבת פוניבז' ובעל תרומה עצומה לחיזוק לימוד התורה והמורשת היהודית בארץ ישראל. אני שולח את תנחומיי לבני משפחתו ולתלמידיו הרבים ומתפלל שיוסיף להיות מליץ יושר לעם ישראל כולו. ברוך דיין האמת".

מירי רגב ספדה: "קיבלתי בכאב עמוק את הידיעה על פטירתו של מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין, מענקי המנהיגות היהודית בדורנו. מנהיגותו, תפילותיו וברכותיו של הרב היו נתונות תמיד לטובת כלל הציבור הרחב. גישתו ועצותיו בנושאים שעמדו על סדר היום הלאומי, היו תמיד נטועות באהבת ואחדות ישראל. אני מבקשת להשתתף בצערם הכבד של רבים בעם היהודי בישראל ובתפוצות, שאבלים היום על לכתו. שר וגדול נפל בישראל. יהי זכרו ברוך!".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ספד: "משתתף בצער משפחתו ואלפים רבים של תלמידיו של הרב גרשון אדלשטיין זצ״ל, מנהיג הציבור הליטאי, ואדם שהאמין כל חייו בדרכי נועם ובכל ישראל חברים".

יו״ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ ספד: "מבקש להשתתף באבלם של מאמיניו הרבים, תלמידיו ומשפחתו של מנהיג הציבור הליטאי ונשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הרב גרשון אדלשטיין זצ״ל. מעבר לגדולתו בתורה, היה הרב אדלשטיין מורה דרך לרבים וגילה מנהיגות יוצאת דופן גם בתקופת הקורונה. לעולם לא אשכח את קריאתו למאמיניו: "קריאה בתורה בציבור – תהיה חטא". עבור מי שהתפילה בציבור היא כל חייו, אמירה זו למאמיניו הרבים הייתה גדלות נפש יוצאת דופן שהצילה חיי אדם רבים. בכך התגלה לא רק כגדול בתורה, אלא גם כאוהב אדם. יהי זכרו ברוך".

חבר הכנסת גדעון סער ספד: "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז׳, גדול בתורה והמנהיג הרוחני של ״דגל התורה״ והציבור החרדי הליטאי. זכיתי להכירו ולשוחח איתו יותר מפעם אחת והתרשמתי מעוצמת אמונתו ומאהבת ישראל שפיעמה בו. תנחומי למשפחתו ולתלמידיו הרבים. יהי זיכרו ברוך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים