שיתוף
תגובות
כלכלה » המס על משקאות ממותקים: שר האוצר בוחן ביטול חלקי של המס
שר האוצר בוחן התנגדויות רבות שהגיעו לביטול המס על משקאות ממותקים | אתמול פורסם מכתב חריף של איגודי רופאים | המס על משקאות הדיאט צפוי להתבטל.
קוקה קולה | צילום: Stefano Garau, שאטרסטוק

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בוחן בימים אלו עשרות התנגדויות של גופים, מומחים ורופאים שמתנגדים להחלטתו לבטל את המס על משקאות ממותקים, שיזם חה"כ אביגדור ליברמן, יתכן שהמס יופחת רק חלקית ולא יבוטל. גורמים במשרד האוצר אמרו כי השר "לומד את החומר ומבין שיש הסתייגויות רבות הנובעות מסיבות בריאות לביטול המס".

סמוטריץ' מתכנן לשמוע חלק מהמתנגדים ורק אז לקבל החלטה. באוצר העריכו שהצו לביטול המס "ישתנה מאוד", למרות לחצים קשים שמפעילים חברי הכנסת מיהדות התורה, שטוענים שביטול המס הוא חלק מההסכמים הקואליציוניים. לטענתם "הבטחות צריך לקיים".

עוד מבחזית החדשות

בין המתנגדים לביטול המס נמצא גם חה"כ אריה דרעי, שנחשב כעת כ"שר בריאות-על", כביכול, ולמעשה מקבל החלטות הקשורות בבריאות, תיק שמצוי באחריות שר מש"ס.

אחת ההצעות שבוחן סמוטריץ' היא להוריד את גובה המס על המשקאות הממותקים רק חלקית. כמו כן, נבחנת האפשרות לבטל את המס על משקאות הדיאט שמלכתחילה הייתה ביקורת רבה על ליברמן ורשות המיסים על עצם הטלת המס.

את ההחלטה לבטל את המס על משקאות ממותקים וכלים חד פעמיים קיבל השר סמוטריץ' ארבע שעות לאחר שהתיישב על כיסא שר האוצר. המס על הכלים החד פעמיים כבר בוטל. הצו לביטול המס על משקאות ממותקים פורסם ב-24 בינואר להערות הציבור ובעקבותיו הועברו לאוצר עשרות התנגדויות ורופאים גם חתמו על מכתב התנגדות למהלך. השר צפוי לקבל החלטה סופית בעניין כבר בימים הקרובים וככל הנראה לאחר שיתייעץ גם עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, משום שאי קיום הצו יהווה הפרה של סעיף בהסכם הקואליציוני.

כאמור, שורה של איגודי רופאים, ובהם גם איגוד רופאי ילדים, פרסמו אתמול מכתב חריף ששוגר לשר האוצר בדרישה לשקול את השארת המס על משקאות ממותקים שהוטל בממשלה הקודמת.

עוד מבחזית החדשות

ראשי האיגודים ובהם גגם איגודים מובילים כמו איגוד הרפואה הפנימית, החברה הישראלית לחקר וטיפול בהשמנת יתר וגם האיגוד הנוירולוגי ואיגוד רופאי בריאות הציבור כתבו לשר האוצר כי: "אנו, איגודי וארגוני רופאים המייצגים רופאים ורופאות, חוקרות וחוקרים ומומחים בבריאות הציבור ובמגוון רחב של התמחויות קליניות, במדעי התזונה, בכלכלת בריאות ובניהול מערכות בריאות, מזהירים מפני נזקים לבריאות האדם, החי והסביבה של מדיניות המעודדת בפועל צריכת משקאות ממותקים"

"בשעה ש-85 ממדינות העולם מטילות מיסים על משקאות ממותקים, ישראל צועדת לאחור", כתבו הרופאים. "ביטול המס עומד בניגוד גמור לעמדה המקצועית הנחרצת של גופים ציבוריים, לעמדת איגודי רופאים, לקונצנזוס המדעי של חוקרים מובילים מישראל ומהעולם ושל מוסדות כלכלה ובריאות בינלאומיים כמו ארגון הבריאות העולמי והבנק העולמי. ביטול המס מעורר תמיהה בעולם ומכתים את שמה של ישראל בעולם. אנו מתנגדים בתוקף לצו המבטל את המס על המשקאות הממותקים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים