שיתוף
תגובות
חדשות » הממשל האמריקאי: מתנגד להכשרת המאחז בחומש
לאחר שהמדינה הודיעה לבג"ץ כי תתקן את חוק ההתנתקות ותסדיר את המאחז, דובר משרד החוץ האמריקאי אמר כי על ישראל "להימנע מצעדים חד-צדדיים" ביידן ביקש להימנע מהם
הכניסה לישוב חומש | צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

הממשל האמריקאי יצא אמש (רביעי) נגד כוונת ישראל לתקן את חוק ההתנתקות, ולהכשיר את המאחז, כך שישראלים יוכלו לשהות בו. לדברי דובר משרד החוץ האמריקאי נד פרייס, המאחז "אינו חוקי, אפילו תחת החוק הישראלי". פרייס הוסיף ואמר כי ההצהרה האמריקאית "להימנע מצעדים חד-צדדיים כוללת כל החלטה ישראלית להקמת התנחלות חדשה, להכשרת מאחזים או בניה מכל סוג שהוא באזורים בעומק הגדה המערבית סמוך לקהילות פלסטיניות או על קרקע פלסטינית פרטית"

פינוי ישיבת חומש – דצמבר 2021 | צילום: דוברות משטרת ישראל

עוד מבחזית החדשות

ביום שני השבוע ביקשה המדינה מבג"ץ ארכה של שלושה חודשים להסדרת מעמדו של מאחז חומש, בתשובה לעותרים, בעלי הקרקע, שטענו כי הם מתקשים להגיע אליה מאחר שמתנחלים חוסמים את הגישה למקום. הממשלה עדכנה כי היא מתכננת לתקן את חוק ההתנתקות, שבמסגרתו פונתה ההתנחלות בצפון השומרון, ונאסר על ישראלים לשהות באזורים הללו, וכן להסדיר את מעמדה החוקי של הישיבה שהוקמה בשטח לאחר הפינוי.

בג"ץ הורה למדינה להשיב בתוך 90 יום מדוע לא לפנות את ישיבת חומש ולאפשר לבעלי הקרקע הפלסטיניים להשתמש בה ללא הפרעה. זאת, לאחר שהממשלה הקודמת הביעה עמדה, לפיה יש לפנות את המאחז. בעתירה נכתב כי "דין המקום להתפנות", אך עם זאת, נציגי המדינה לא ציינו את המועד לכך. המדינה ביקשה מבית המשפט העליון שלא יתערב בסוגיה, וכתבה בתשובתה, כי "המשיבים שוקדים על אכיפת החוק והסדר במקום. בשים לב לרגישות והמורכבות הנלווית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים