שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » המל"ט האמריקאי שנפגע אתמול: מל"ט מתקדם ביותר שמסוגל לשאת פצצות חכמות ומונחות לייזר
ה-MQ-9 Reaper הוא הגרסה המעודכנת של ה-MQ-1 Predator שמסוגל לבצע משימות ניטור, מעקב, ריגול, חיפוש, חילוץ ותקיפה | עלותו עומדת על כ-30 מיליון דולר
MQ-9 Reaper | צילום: צבא ארצות הברית

המל"ט האמריקאי שנפגע ממטוס הקרב הרוסי, הוא ה-MQ-9 Reaper, מל"ט מתקדם ביותר שנמצא בשירות הצבא האמריקאי ובעל מפרט טכנולוגי גבוה, שיכול לבצע משימות רבות בשדה הקרב בכל מקום בעולם.

ה-MQ-9 Reaper הוא הגרסה המעודכנת של ה-MQ-1 Predator, שהוצג כבר בשנות התשעים, ומסוגל לבצע משימות ניטור, מעקב, ריגול, חיפוש, חילוץ ותקיפה. חיל האוויר האמריקאי רכש מחברת ג'נרל אטומיקס יותר מ-360 יחידות, מאז שנת 2007, כאשר עלותו של כל מטוס היא כ-30 מיליון דולר, כך על פי דו"ח של הקונגרס האמריקאי.

עוד מבחזית החדשות

על פי דיווחים, מל"ט מסוג זה שימש להתנקשות במפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, וכן בהתנקשות של מנהיג אל-קאעידה איימן אל-זווהאירי בקאבול, בירת אפגניסטן. על פי דיווח של הוושינגטון פוסט, השימוש במטוס מתבצע מרחוק על ידי שני צוותות, ב-20 בסיסים הפזורים ב-17 מדינות בארה"ב. זאת, כאשר צוות אחד מוביל את המשימה ושולט במטוס, והצוות השני מפעיל את החיישנים ומכוון את הטילים.

אורכו של ה-MQ-9 Reaper, הוא כ-11 מטרים, רוחבו כ-20 מטרים, ומשקלו יכול להגיע, יחד עם החימוש, ליותר מ-5 טון. כמו כן, גובה השיוט המרבי שלו מגיע ל-45 אלף רגל, בעוד שמהירותו עולה על 300 קמ"ש. המטוס המתקדם יכול לטוס למרחק של יותר מאלפיים ק"מ ללא תדלוק, אף בתנאי מזג אוויר קשים במשך יותר מ-40 שעות.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, ה-MQ-9 Reaper, יכול לשאת טילים ופצצות מונחות לייזר, ויש לו גם מערכת מכ"ם מתקדמת, המעבירה נתונים למספר מטוסים ואתרים על הקרקע. המטוס יכול לשאת עד 8 טילים מונחי לייזר ו-16 טילי Hellfire. המטוס גם כולל מצלמות אינפרא אדומות עם חיישנים בעלי דיוק גבוה, שיכולים לסרוק ב-360 מעלות.

כאמור, מטוס קרב רוסי פגע במדחף של מל"ט אמריקאי מסוג זה מעל הים השחור ואילץ את ארה"ב להפיל את המל"ט במים בינלאומיים, כך נמסר מהפנטגון.

בארה"ב גינו את האירוע, וטענו כי מדובר ב"תקרית לא בטוחה, לא מקצועית, פזיזה וחסרת אחריות", והבהירו כי ימשיכו לטוס מעל הים השחור. ברוסיה הכחישו בתוקף את ההתנגשות. עוד אמרו בפנטגון כי בגלל הנזק, היינו במצב שאנחנו צריכים להתרסק בעצם בים השחור. המל"ט היה בעצם בלתי ניתן להטסה לאחר הנזק" הם גם הדגישו כי רוסיה לא השיגה בשלב זה את שרידי המל"ט שהתרסק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים