שיתוף
תגובות
חדשות » המלחמה בארגוני פשיעה: צוות מיוחד יבחן את התערבות שב"כ
השר לביטחון לאומי, המפכ"ל וראש השב"כ החליטו על הקמת צוות משותף לשני הארגונים, שיבחן את אופני הסיוע האפשריים של השב"כ למשטרה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בסיור בדרום | צילום: עוצמה יהודית

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתא וראש השב"כ רונן ברק,  סיכמו הערב (חמישי) על הקמת צוות בדיקה משותף של שני ארגוני הביטחון, בליווי משרד המשפטים, כדי לבחון את אופני הסיוע האפשריים של השב"כ למשטרה, במאבק בארגוני הפשיעה.

הדיון בנושא נערך היום במטה השב"כ בהשתתפות השר בן גביר, ראש השב"כ רונן בר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והמשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיא לימון ועמית מררי. נציגי המשטרה תיארו את הרחבת פעילות השב"כ בתפר שבין הפלילי לביטחוני.בתום הישיבה נמסר כי: "המשטרה והשב"כ רואים חשיבות עליונה בהגברת המשילות בישראל, כרכיב מרכזי בביטחון הלאומי לטובת שמירה על ביטחון המדינה והציבור תוך שמירה על כלים שייעודם מלחמה בטרור".

עוד מבחזית החדשות

על פי אחד מסעיפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לעוצמה יהודית, שב"כ יסייע למשטרה במאבק בפשיעה בחברה הערבית בפרט, ובארגוני הפשע בארץ בכלל. עד היום היה השב"כ מעורב בסוגיות ביטחוניות בלבד, ולא בחקירות פליליות כמו רצח בחברה הערבית, ארגוני פשיעה ו"פרוטקשן", בטענה שזה לא בסמכותו.

מהלך זה נועד לסייע למשטרה להיאבק בפשיעה, על רקע האלימות הגוברת ברחבי הארץ. על פי הסעיף שסוכם "הממשלה תורה לשב"כ לסייע למשטרת ישראל להיאבק בפשיעה הלאומנית בארגוני הפשע ומשפחות הפשע". עוד נכתב כי "הממשלה תתקצב יחידה ייעודית בשב"כ לטובת העניין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים