שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » המלחמה באוקראינה: 20 הרוגים בהפצצה רוסית על בניין מגורים
מרוץ נגד השעון בחיפוש אחר עשרות נעדרים שעדיין שוהים מתחת להריסות בניין המגורים בן תשע הקומות שהופצץ בעיר דניפרו | זלנסקי: "נילחם על כל אדם, על כל פיסת חיים"
בתים הרוסים ללא חשמל וחימום | צילום: Drop of Light, שאטרסטוק

הבוקר (ראשון) נמשכים החיפושים אחר לכודים בבניין שהופצץ אתמול על ידי הרוסים בעיר דניפרו שבאוקראינה. באירוע שנראה כאחד הקטלניים ביותר במלחמה בחודשים האחרונים. הבוקר עולה מדיווחים כי מספר ההרוגים בהפצצת הבניין עלה ל-20 לפחות, 73 פצועים ו-40 עדיין נעדרים.

החיפושים אחר לכודים בהריסות הבניין נמשכו לאורך כל הלילה, כאשר צוותי החילוץ וההצלה פועלים בקור מקפיא וטמפרטורות של מתחת לאפס. במהלך הלילה דיווחו הצוותים כי הם שומעים זעקות לעזרה מתחת להריסות, וכי הם מנסים לפלס את דרכם ללכודים מבעד לגושי בטון אדירים.

עוד מבחזית החדשות

סגן ראש העיר דניפרו, מיכאילו ליסנקו, סיפר הלילה כי הלכודים שולחים הודעות SMS מתוך ההריסות: "מדי פעם אנחנו עוצרים את עבודות החיפוש כדי שיהיה לרגע שקט, ואז אנחנו שומעים צעקות מבין השרידים", העיד. על פי הדיווחים הרבה מהפצועים הם ילדים, ובהם נערה בת לפי שלטונות אוקראינה, בין ההרוגים בהפצצה גם נע15 שנהרגה בהפצצה.

לא ברור מדוע תקפה רוסיה דווקא את בניין המגורים הזה בדניפרו, העיר הרביעית בגודלה באוקראינה. כמה מקומותיו של הבניין בן התשע קומות קרסו לחלוטין וכ-200 בני אדם נותרו ללא קורת גג בקור המקפיא.

אמש נאם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, והבטיח להמשיך בחיפושים בניסיון למצוא עוד ניצולים. לדבריו: "נילחם על כל אדם, על כל פיסת חיים", אמר. במהלך הלילה הובאו למקום גם כלבי גישוש, כדי לסייע למחלצים לאתר את הלכודים שהצליחו לשרוד.

ההפצצה הקטלנית בדניפרו אתמול הייתה חלק ממתקפה מסיבית של צבא רוסיה. בהתקפה ביצעה רוסיה שלוש הפצצות אוויריות, ירתה 57 טילים מרחוק ושיגרה 69 רקטות. צבא אוקראינה דיווח כי יירט 26 מהרקטות. בין היעדים שהותקפו אתמול היו קייב, חרקוב, לבוב ואודסה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים