שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המלחמה באוקראינה: משלחת מלבוב הגיעה ללמוד מהניסיון של שדרות בזמן מלחמה
משלחת מהעיר לבוב, ביקרה בשדרות כדי ללמוד את תוכניות החוסן שנבנו בעוטף עזה. מנהלת מרכז חוסן: "הבנו שהם במצב של דיכאון עמוק, בעיקר הילדים"
זירת נפילת הרקטה בשדרות | צילום: דוברות המשטרה

בישראל לא נוקטים בגישה חד משמעית בכל הקשור למלחמת רוסיה-אוקראינה, מצד אחד שולחים סיוע הומניטרי אך מצד שני לא מונעים אספקת אמל"ח כדי לא לפגוע במרקם היחסים השברירי עם ולדימי פוטין נשיא רוסיה. למרות זאת, על דבר אחד יש תמימות דעים, והוא שמאז החלה המלחמה הפכו חיי האזרחים במדינה לסיוט מתמשך, והם זקוקים לעזרה נפשית, בעיקר הילדים.

בנושא זה יש לישראל ניסיון רב, ובימים אלה יוצאת לפועל יוזמת סיוע בחוסן נפשי וטיפול בפוסט טראומה. אתמול הגיעה לשדרות ויקטוריה קריסטנקו, סגנית ראש עיריית לבוב, אליה נמלטו כ-120 אלף פליטים אוקראינים, יחד עם משלחת של פסיכולוגים ואנשי חינוך. מטרת הביקור היא לגבש תוכניות עבודה לטיפול באזרחים אוקראינים על בסיס תוכניות חוסן שנבנו בעוטף עזה במשך יותר משני עשורים של ירי רקטות.

עוד מבחזית החדשות

מנהלת מרכז החוסן הבינלאומי בשדרות, איילת שמואל, סיפרה ל-ynet על היוזמה שלהם בשיתוף עם ארגון "לב אחד": "אנחנו מתחילים לעבוד מיד וללא דיחוי. בשלב הראשון נערוך מיפוי של הצרכים שלהם וניתן להם עזרה והכשרות, תוכניות עבודה ופתרונות כדי לחזק את הקהילה ואת מערכת החינוך. אנחנו נעבוד דרך בתי הספר ובכך נגיע לכל האוכלוסייה. בפגישה שלנו עם הצוותים משם הבנו שהם ממש במצב של דיכאון עמוק, כל הקהילה ובעיקר הילדים. אנחנו ניקח את הפעולות של חוסן ונכשיר אותם. אני מאמינה שזה יהיה שילוב, שהם יבואו אלינו ואנחנו נגיע אליהם".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר: "לצערנו, העיר שדרות ויישובי העוטף מתמודדים יותר מ-20 שנה עם שגרת חירום בלתי נגמרת שאילצה אותנו ללמוד רבות על תחום החוסן וההתמודדות של עיר ותושבים בחירום. מטרת מרכז החוסן הבינלאומי שמוקם כעת היא לסייע למדינות ולערים כמו לבוב, להתנהל בחירום וליצור חוסן נפשי אצל תושביהן".

תומר דרור, מנכ"ל ארגון "לב אחד" מיוזמי המפגש אמר: "למדינת ישראל אין רק הייטק ונשקים לייצא, אלא גם ידע עצום בתחום החברתי והנפשי של התמודדות עם מצבי חירום. בתוך כך, בשנה האחרונה אנחנו מעבירים לאוקראינים בכלל, ולעיריית לבוב בפרט, את הידע והניסיון שצברנו לאורך שנים במדינת ישראל. הארגון שלנו פעל בשדרות בימים הקשים ביותר. חלק מרכזי ממה שעשינו באוקראינה נשען על הניסיון שלנו כאן בשדרות. לכן, המקום הראשון שאליו בחרנו לקחת את המשנה לראש העיר, הוא שדרות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים