שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » המלחמה באוקראינה: כך רוסיה מנצלת את משאבי הטבע של אוקראינה למימון המלחמה
יבגני פריגוז'ין, בעל בריתו של פוטין, מנסה להשתלט על מכרות מלח וגבס בסמוך לעיר באחמוט באוקראינה | ברוסיה מכחישים וטעונים כי מדובר ב"תעמולה אנטי-רוסית"
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: ID1974, שאטרסטוק

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום (שישי) כי יבגני פריגוז'ין, בעל בריתו של פוטין ומי שעומד בראש "קבוצת וגנר" מנסה להשתלט על מכרות מלח וגבס בסמוך לעיר באחמוט במזרח אוקראינה. על פי הדיווח, המהלך של פריגוז'ין הוא ניסיון לסייע בהמשך המימון הפיננסי של המלחמה באוקראינה.

חיילים אוקראינים שנלחמים באזור סיפור ל"גרדיאן" הבריטי כי לעיר אין כל ערך אסטרטגי ולכן לא הבינו מדוע רוסיה משקיעה כל כך הרבה מאמצים באזור. אחד הלוחמים האוקראינים טען כי "האסטרטגיה היחידה שאני יכול לראות בשלב זה, היא שהם רוצים לכבוש את העיר כדי שיוכלו לתבוע סוג של ניצחון, לאחר הכישלונות הרבים בשדה הקרב". עוד טען החייל, שהם שמו לב כי בשבועיים האחרים יש עלייה משמעותית של הפגזות וירי, כאילו הם ממהרים לכבוש את העיר.

עוד מבחזית החדשות

פריגוז'ין הוא אחד ממייסדי קבוצת וגנר, שמהווה חלק חשוב בלחימה הרוסית במזרח אוקראינה. ארה"ב כבר האשימה בעבר את המיליציות הרוסיות בניצול משאבי הטבע של מדינות אפריקאיות כמו מאלי, סודן ומדינות נוספות כדי לסייע במימון המלחמה הרוסית באוקראינה. רוסיה הכחישה את הטענות וכינתה אותם כ"זעם אנטי רוסי".

על פי הדיווח, מתוך כ-50 אלף שכירי חרב הנמנים על קבוצת וגנר, נהרגו כ-4,100 לוחמים ונפצעו כ-10 אלף מאז תחילת הלחימה. כאלף לוחמים נהרגו רק בחודש האחרון, בקרבות על העיר באחמוט. הבית הלבן דיווח בחודש שעבר כי "קבוצת וגנר קיבלה משלוח נשק מקוריאה הצפונית" וזאת כדי לסייע בחיזוק הכוחות הרוסיים באוקראינה.

כזכור, בתחילת השבוע דווח כי צבא אוקראינה הצליח לחסל בליל השנה החדשה מאות חמושים פרו רוסים המשתייכים ל"קבוצת וגנר" בהתקפה הקטלנית במקייבקה, שבאזור דונייצק שבמזרח אוקראינה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים