שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » המלחמה באוקראינה: ירידה חדה בירי הארטילרי הרוסי
לפי מקורות בינלאומיים, חלה ירידה דרמטית בירי הארטילרי באוקראינה על ידי רוסיה | ברוסיה שוקלים להכביד את עול המיסים על האזרחים, כדי לממן את המשך הלחימה
מלחמת רוסיה אוקראינה | צילום: Drop of Light, שאטרסטוק

על פי מקורות אמריקאים ואוקראינים, חלה ירידה דרסטית בירי הארטילרי של צבא רוסיה באוקראינה, על פי אותם מקורות בחלק מהמקומות חלה ירידה של כ-75% בתדירות הירי.

לשינוי זה יכולות להיות מספר סיבות אפשריות, בין אם מדובר במחסור באספקה הרוסית עקב הסנקציות של המערב ובין אם מדובר בהיערכות טקטית מחודשת של הרוסים, הירידה מעידה על ההיחלשות הרוסית בשדה הקרב.

עוד מבחזית החדשות

ארה"ב וגרמניה הודיעו בשבוע שעבר כי לראשונה מאז החלה המלחמה, הם יספקו לאוקראינים רכבי לחימה משוריינים, כמו גם סוללת פטריוט, שתסייע לצבא אוקראינה להתמודד עם מתקפות אוויריות.

על פי דיווחים, הגירעון התקציבי של רוסיה עקב המלחמה הגיע לשיא בחודש דצמבר האחרון, לאחר שהסנקציות על יצוא הנפט פגעו משמעותית בהכנסות המדינה. בנוסף, השקעתה הכספית של רוסיה במלחמה, הגיעה למעל ל-30% מהמתוכנן.

כתוצאה מכך, רוסיה לקחה הלוואה חסרת תקדים בסכום השווה ל-56 מיליארד שקלים. במהלך השנים הצליחה רוסיה להתמודד כלכלית בעקבות הכנסותיה ממכירת נפט, גז וסחורות אחרות. אך כאמור, מאז הטלת הסנקציות עליה מצבה השתנה לרעה באופן משמעותי.

הנשיא פוטין הורה לדון בהעלאת מיסים אפשרית, והממשלה החלה לצמצם בהוצאות שאינן מלחמתיות. על פי התחזיות, הגירעון הרוסי השנה צפוי לעמוד על 2% מהתוצר המקומי הגולמי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים