שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » המלחמה באוקראינה:"לרוסיה יש בעיה עם חיל האוויר שלה"
משרד ההגנה הבריטי מדווח: רוסיה העבירה מפציצים אסטרטגיים מזרחה, לאחר ההתקפה האוקראינית על הבסיסים הצבאיים שלה
מטוס קרב רוסי Su-34 התרסק לתוך בניין מגורים בעיר ייסק ברוסיה | צילום: רשתות

גורמים במשרד ההגנה הבריטי דיווחו היום (חמישי) כי רוסיה העבירה את המפציצים האסטרטגיים שלה מסוג "טופולב" ממחוז פרימורסקי, השוכן אלפי קילומטרים מזרחה, לאחר ההתקפות של צבא אוקראינה על שדות התעופה הצבאיים דיאג'ילבו ואנגלס, הנמצאים במרחק 640 ק"מ מהגבול. עוד דווח בבריטניה, כי בחלק מהמתקפות, נהרגו שלושה חיילים רוסים ונפגעו מספר מפציצים מסוג טופולב Tu-22M3.

בדצמבר האחרון, אמר מזכיר המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה, אולקסיי דנילוב, כי "מוסקבה העבירה את מטוסי הטופלב שלה למחוז פרימורסקי, הנמצא במרחק 5,400 ק"מ מהגבול האוקראיני. משרד ההגנה הבריטי עדכן אמש כי "בעוד שהמטוס עדיין יכול לשגר טילי שיוט ממרחק כה רב, בנוסף לטווח הטיסה של המפציצים, ההפעלה מרחוק תוסיף לחץ נוסף על כוח התחזוקה של הצבא הרוסי".

עוד מבחזית החדשות

לדברי גורם בכיר במשרד ההגנה הבריטי "לרוסיה יש בבירור בעיה עם חיל האוויר שלה מכיוון שהיא לא השתמשה באחוז גדול מהיכולת שלה על הנייר כדי להילחם במלחמה באוקראינה. הם היו צריכים להשיג עליונות אווירית בתחילת הפלישה לאוקראינה ולשמור עליה. העובדה שהם לא הכירו כי בחיל האוויר יש אותן בעיות לוגיסטיות כמו שיש לכוח היבשתי, הושפעה משרשרת האספקה המושחתת והאמינות הירודה בצבא".

בחודש שעבר, דווח בניו יורק טיימס כי התקיפה של אוקראינה בעומק רוסיה שפגעה בשני בסיסים צבאיים, בוצעה באמצעות מל"טים ששוגרו משטח אוקראינה, כאשר אחת מהתקיפות נעשתה בסיוע כוחות מיוחדים הנמצאים בקרבת הבסיס וסייעו להנחות את המל"טים אל היעד.

מהקרמלין נמסר כי המל"טים ששיגרה אוקראינה הם מתקופת ברית המועצות וכוונו לבסיסים בריאזאן ואנגלס. עוד אמרו בקרמלין כי צבא רוסיה יירט את המל"טים והם גרמו לנזק קל על הקרקע, למרות זאת, נהרגו בתקיפה שלושה אנשי צבא רוסיים ונפצעו ארבעה.

שדה התעופה הצבאי אנגלס, ממוקם על נהר הוולגה בדרום רוסיה, הוא משמש כבסיס לכמה מהמפציצים ארוכי הטווח בעלי יכולת גרעינית וביניהם Tupolev-160 ו-Tupolev-95. גורמים רשמיים באוקראינה מסרו שזהו בסיס ממנו מבצעת רוסיה התקפות טילים על תשתיות אזרחיות בערי אוקראינה. עוד דווח כי הפיצוץ השני אירע בבסיס הצבאי דיאג'ילבו בעיר ריאזאן, כ-150 קילומטרים ממוסקבה. על פי דיווח של משרד ההגנה הרוסי, נהרגו ונפצעו אנשי הצבא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים