שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » "המיליארד השחור": משפחת פשע נעצרה הלילה בצפון במסגרת המלחמה בפרוטקשן | צפו
המשטרה פשטה על משפחת אבו לטיף ועצרה כמה מבכירי ארגון הפשע לאחר חקירה סמויה של כשנה | המשטרה: "אחד הארגונים המורכבים, הקשים והאלימים במדינת ישראל"
ממצאי פשיטת המשטרה הלילה בצפון | צילום: דוברות המשטרה

המשטרה פשטה הלילה על מספר יעדים של ארגון הפשע הגדול ביותר בצפון – משפחת אבו לטיף. במשטרה מכנים את המבצע "המיליארד השחור", כרמז להיקף העסקים של משפחת הפשע. ראשי הארגון חשודים בהעלמת מס בהיקף של מאות מיליוני שקלים ובמעורבות באירועי אלימות רבים.

פשיטת המשטרה על ארגון פשע בצפון (דוברות המשטרה)

במהלך הלילה עצרה המשטרה 21 מאנשי הארגון, כולל בכירים ביותר. בין העצורים, ראש מועצת ראמה שאוקי אבו לטיף. 4 מבין העצורים, מבכירי הארגון, נעדרו מהארץ עד עתה ונעצרו לאחר ששבו בימים האחרונים מטורקיה בעקבות רעידת האדמה.

גורם בכיר במחוז הצפון של המשטרה הגדיר את ארגון הפשע של משפחת אבו לטיף כ"אחד הארגונים המורכבים, הקשים והאלימים במדינת ישראל". עוד אמר הבכיר כי "זה פרק א' במלחמה בפשיעה הזאת, ואנחנו נמשיך עד שנפגע ונרסק את הכנופיות והארגונים האלו בצפון". לדבריו, בהמשך יעצרו עוד חשודים בארגון. ראש מועצת ראמה שאוקי אבו לטיף, בדומה לשאר העצורים, חשוד בסחיטה ואיומים.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף לעשרות המעצרים, תפסה המשטרה הרבה כסף מזומן כמו גם רכבי יוקרה ורכוש רב. הפשיטה בוצעה בעקבות חקירה סמויה שנערכה במשך כשנה ובמסגרתה גובשה תשתית ראייתית כנגד הארגון, שמכונה במסגרת החקירה 6006. מהחקירה עולה כי הארגון היה מעורב במקרי סחיטה ועושק של אזרחים ובעלי עסקים רבים בצפון. מבצע המעצרים הנרחב מהווה מכה קשה לעסקי הפרוטקשן בצפון.

מהמשטרה נמסר כי כ-700 שוטרים, לוחמי משמר הגבול, יחידות מיוחדות וגורמי אכיפה השתתפו בפשיטה. בנוסף השתתפו במבצע חוקרי פקיד שומה חיפה והצפון ברשות המיסים והיא לוותה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

רכבי היוקרה שנתפסו בפשיטה (דוברות המשטרה)

ארגון הפשע פעל לגביית דמי חסות, היה מעורב במכרזים ציבורים, בהשתלטות על עסקים, בסחיטה, באירועי אלימות וירי רבים ועל פי החשד אנשיו נקשרו למקרי רצח אכזריים בשנים האחרונות. שוטרי מחוז צפון מנהלים מאבק ממושך בארגון.

לדברי מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי: "זיהינו את הארגון הזה כמחולל הפשיעה העיקרי בצפון וסימנו אותו כמטרה, פיקוד המשטרה נתן למחוז צפון עזרה וסיוע מקיף ולאחר כשנה של חקירה מורכבת ויצירתית בה עבדה המשטרה בשיתוף הפרקליטות ומס הכנסה השיגו שוטרי מחוז צפון די ראיות על מנת להפליל את בכירי הארגון". מפקד מחוז צפון, ניצב שוקי תחאוכה הוסיף: "זהו יום היסטורי חשוב בלחימה בפשיעה המאורגנת במדינת ישראל".

עו"ד באסל פלאח שמייצג את ראש המועצה ואת שאר החשודים מסר בתגובה: "מדובר במעצרים מיותרים, המשטרה בלחץ. המשטרה מנפחת את הסיפור ומנסה להרגיע את הרוחות בחברה הערבית עם סיסמאות וכותרות. המיליארדר השחור זו עוד סיסמה שההר יוליד עכבר במקום לדבר על סיסמאות שיתחילו לטפל בבעיית הפשיעה בחברה הערבית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים