שיתוף
תגובות
כללי » המחסור בתרופות: "הלקוחות משלמים פעמיים השתתפות עצמית"
בתי המרקחת מדווחים על מחסור בתרופות בסיסיות, ובהסתדרות הרוקחים מתריעים שהמחסור המתמשך מוביל לשימוש בתרופות חלופיות שמאלצות את הלקוחות לשלם יותר.
תגיות: ,
תרופות בבית מרקחת | צילום: שאטרסטוק

באתר משרד הבריאות הופיעו לאחרונה הודעות על הפסקת השיווק של לפחות 40 תרופות ותכשירים, כגון אוזמפיק לסוכרת, נורופן קפסולות, קוד אקמול, אזניל, אדויל , סימבסטטין, פריזיום, אגיסטן ועוד.

לדברי דוד פפו, יו"ר הסתדרות הרוקחים: "המחסור בתרופות נמשך כבר זמן רב, וההשלכות הן שמטופל לפעמים משלם פעמיים השתתפות עצמית, במקום פעם אחת. למשל, אם חסר לי מינון של 30 מ"ג בתרופה לבעיות בקיבה, אקבל שתי חפיסות של 15 מ"ג ואשלם השתתפות עצמית כפולה".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר פפו: "חבל שבמקום לקנות תרופה בהשתתפות עצמית של 18 שקלים, אנשים משלמים מחיר מלא. בית המרקחת שלי נמצא ברמלה, ויש לי לקוחות שאומרים ש־40 שקלים זה מחיר של חצי עגלה בשוק. אנשים נאלצים לוותר על קנייה של תרופות".

ממאוחדת נמסר בתגובה: "יש זינוק גדול במספר התרופות שחסרות, וחלק ניכר מהיום שלנו מוקדש למציאת חלופות כך שהמטופלים לא ירגישו במחסור. אך זמן ההתארגנות שלנו ליבוא מאוד קצר, כי לפעמים חברות התרופות מדווחות על מחסור בדיעבד. לגבי מחירי התרופות, לפי משרד הבריאות צריך לשלם אגרת השתתפות עצמית אחת בלבד, וניתן לפנות דרך המרפאה לקבלת החזר".

מכללית נמסר בתגובה: "על רקע המחסור העולמי, ומייד עם קבלת הודעה ממשרד הבריאות על מחסור צפוי בתכשיר מסוים, אנו בודקים אפשרות לרכש חלופות ברחבי העולם, ואף מייבאים תכשירים ישירות. הרוקחים נותנים מענה קליני ושירותי בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ועושים הכול כדי לתת מענה מיטבי ומותאם לכל מטופל".

ממכבי נמסר בתגובה: "מכבי פועלת כל העת לזמינות מרבית של תרופות מרשם למען חבריה. חברות התרופות לא מיידעות מראש את קופות החולים בחוסרים הצפויים. במקרים של תרופות מרשם שלהן לא קיימת חלופה בישראל, נאלצת מכבי לייבא תרופות חלופיות מחו"ל, והמחיר לצרכן הוא באישור משרד הבריאות. לגבי שאר התרופות – מכבי פועלת באופן רציף לפי תכנית שמאושרת על ידי המדינה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "לפי הנחיות משרד הבריאות, על קופות החולים לספק תרופות באריזה הקרובה ביותר בגודלה למנת התכשיר המופיעה במרשם, באופן שימנע חיוב יתר של המבוטח בהשתתפות עצמית. משרד הבריאות מאשר יבוא חלופות שאינן רשומות בישראל בהתאם לבקשת קופות החולים וככל הנדרש".

הכתבה פורסמה לראשונה בישראל היום

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים