שיתוף
תגובות
חדשות » המחבל שביצע את הפיגוע, חולה סופני שנכנס לישראל עם אישור רפואי לקבלת טיפול
מקומם
המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב, הוא חסין עיסא חוסין חלאילה, בן 23, רווק, תושב סמוע שבאזור חברון חולה סופני שנכנס לשטח ישראל עם היתר לצרכים רפואיים
זירת האירוע | צילום: זק"א

במערכת הביטחון דיווחו כי המחבל שביצע את הפיגוע המשולב בתל אביב ונוטרל, הוא חסין עיסא חוסין חלאילה בן 23, תושב הכפר סמוע שבאזור חברון. המחבל סבל ממחלה סופנית, וקיבל אישור מיוחד לקבלת טיפול בשטח ישראל, אותו ניצל לפיגוע הקשה.

שמונה בני אדם נפצעו היום (שלישי) בפיגוע המשולב דריסה ודקירה בשכונת רמת החייל בתל אביב. מצבו של אחד הפצועים קשה ושל שלושה מהם בינוני-קשה, בהם אישה בת 46 שסובלת מפגיעה רב מערכתית. שני פצועים אחרים פונו לבית החולים במצב בינוני, ושניים נוספים נפגעו קל, אחת מהן סובלת מחרדה.

עוד מבחזית החדשות

לבית החולים בילינסון פונו 3 פצועים. אחד מהם במצב קשה ושניים במצב בינוני. לבית החולים איכילוב פונו 5 פצועים. 3 מהם במצב בינוני עד קשה, 1 במצב קל ו-1 נפגעת חרדה. כולם הגיעו בהכרה מלאה.

חובש רפואת חירום במד"א אלון שונים סיפר: "הגענו למקום בכוחות גדולים של ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א. ראינו שמדובר בזירה קשה מאוד, ובסמוך לתחנת אוטובוס שכבו 5 פצועים, אישה כבת 46 שכבה על המדרכה כשהיא בהכרה וסובלת מחבלה רב מערכתית, 4 פצועים נוספים בשנות ה-30 נפצעו באורח בינוני וקל ופונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים."

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה, כי המחבל נסע ברכב מדרום לצפון ופגע בהולכי רגל שעמדו בתחנה בכניסה למרכז המסחרי ברחוב פנחס רוזן. לאחר מכן יצא מהרכב ודקר אחרים עם חפץ חד, עד שחוסל.

מפקד מחוז תל אביב במשטרה, עמי אשד, סיפר על הפיגוע: "הוא דרס אנשים על המדרכה, ירד מהרכב ופצע שניים נוספים בדקירה, אין ספק שזה פיגוע. הוא היה לבד ונבדק אם היו לו סייענים".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לפיגוע: "אויבינו מבקשים לפגוע בנו בתל אביב, בעלי, ובכל מקום בארץ ישראל ומולם אנחנו צריכים להפגין אחדות ונחישות בתל אביב, בעלי, ובכל מקום בארץ ישראל".

עוד מבחזית החדשות

"לוחמינו הגיבורים פועלים גם בשעה זו לפגוע במחבלים ובשולחיהם בג'נין ואנו מתפללים לשלומם ולהצלחתם. צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון ישימו את ידיהם על כל אחד ממבקשי רעתנו. אני מבקש לשלוח רפואה שלמה לפצועים וחיבוק גדול למשפחותיהם".

ח"כ צבי סוכות צייץ בתגובה: "‏את מחיר ההסתה הנוראית של הרשות הפלשתינית וגרורותיה במדינת ישראל אנו רואים עכשיו ברחובות תל אביב. המבצע בג'נין הוא מוצדק מאין כמוהו ואנחנו צריכים להמשיך ולהילחם בכל הכח בטרור ובהסתה שגורמת לטרור".

ח"כ דני דנון כתב בתגובה: "גל הטרור מחייב להגביר את הפעילות נגד המחבלים כפי שעושים כעת לוחמינו בג'נין. הקבינט המדיני-בטחוני חייב באופן מיידי להחליט על פעולות נחרצות בכל מקום ממנו יוצאים מפגעים. רק טיפול שורש וריסוק תשתיות הטרור יעצרו את גל הפיגועים הנורא".

סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר הגיבה כי: "הטרור אינו מבדיל בין יהודים בשומרון, בתל אביב או בצפון. כוחנו באחדותנו ובעמידתנו האיתנה נגד המרצחים ומבקשי הרעה. המבצע הצבאי בג'נין הכרחי לעקירת קיני הטרור מהשורש ולהפסקת הכדאיות לפגע בנו. ליבי עם הפצועים, מייחלת להחלמתם המלאה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים