שיתוף
תגובות
חדשות » המחבל שביצע את הפיגוע אמש: תושב ג'נין שהיה מבוקש על ידי צה"ל ושב"כ
לאחר המבצע של צה"ל בג'נין התחיל תהליך הדרגתי של צמצום היקף הכוחות בשומרון, בדגש על ג'נין, עדי לאפשר למנגנוני הביטחון הפלסטיניים להחזיר את המשילות
חמושי פת"ח בתהלוכה בג'נין | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

מחקירת הפיגוע אמש (מוצ"ש) בתל אביב שבו נרצח חן אמיר, עולה כי המחבל הגיע מג'נין, העיר שהפכה למוקד טרור בשנה האחרונה. בעקבות מבצע "בית גן" של צה"ל בג'נין, הוחלט להקטין בהדרגה את היקף הגדודים הלוחמים במרחב השומרון, תוך מתן דגש על ג'נין. המחבל, כמאל אבו בכר, ביצע בחודש פברואר פיגוע ירי נגד חיילי צה"ל שבו לא היו נפגעים, ומאז היה מבוקש. למרות זאת הוא הצליח לחדור עם נשק למרכז תל אביב.

בכפוף להערכות המצב ואישור הדרג המדיני, הוחלט אחרי המבצע בג'נין לצמצם את הפעילות במרחב העיר, בדגש על פעילות המסתערבים במחנה הפליטים. זאת, במקביל לפעולה של מנגנוני הביטחון הפלסטינים להשבת המשילות של הרשות הפלסטינית באזור, לאיסוף נשק ולצמצום תופעת החמושים שקוראים תיגר על הרשות הפלסטינית.

עוד מבחזית החדשות

בימים האחרונים אמר גורם ביטחוני בכיר לוואלה!: "צה"ל לא הפסיק לפעול נגד פצצות מתקתקות כולל במרחב ג'נין. ברגע שיש מידע מודיעיני מדויק, פועלים, עוצרים ומסכלים. כן הוחלט על צמצום הפעילות, אך לא בתיאום עם הפלסטינים. זו החלטה חד צדדית".

גורם צבאי אמר אמש, כי בשלב זה לא ידוע כיצד חדר המחבל מג'נין לישראל, "צה"ל עיבה את הכוחות לאורך קו התפר בשנה האחרונה. הוקם גדוד הגנת גבולות חדש בשם פנתר, נרכשו רכבים חדשים, נבחנת תפיסת הפעולה אבל עדיין יש חדירות של שוהים בלתי חוקיים. חלקם מעז לעבור דרך מעברי הגבול וחלקם דרך פרצות בקו התפר. עכשיו חוקרים איך חדר המחבל לישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים