שיתוף
תגובות
חדשות » המזרחן דר' קידר על המצב הביטחוני: "איראן מכינים לנו מתקפה שאין כדוגמתה"
ד"ר מרדכי קידר, התראיין הבוקר על רקע המצב הביטחוני בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן והסביר כי "התדמית הבלתי מנוצחת של מדינת ישראל נפגעה בצורה אנושה" | האזינו
נשיא איראן חסן רוחאני | צילום: vasilis asvestas, שאטרסטוק

המזרחן ד"ר מרדכי קידר, מאוניברסיטת בר אילן, התראיין היום (שישי) ל-103FM על רקע המצב הביטחוני בסוף חודש הרמדאן והסביר כי "לראייתם של אויבנו ישראל מתפוררת, כך הם רואים את זה, אם זה נכון או לא זה לא משנה. באיראן מכינים לנו מתקפה שאין כדוגמתה".

בפתח הריאיון נשאל קידר, ממתי החל הנושא של "עשרת הימים האחרונים של הרמדאן" ואיסור היהודים לעלות להר הבית? לדבריו: "נדמה לי שזה התחיל לפני כתשע שנים. זה התחיל מתוך הבנה שעשרת הלילות האחרונים ברמדאן על פי המסורת האסלאמית חשובים יותר. העשרה הראשונים הם מה שנקרא לילות של רחמים או אהבה, העשרה השניים זה כפרת עוונות, אבל העשירייה השלישית הכי חשובה – הצלה מהגיהינום. כל מי שיש לו חטאים והוא יודע עליהם, הוא פוחד ממה שמחכה לו בעולם הבא, ולכן עשרת הימים האלו זו ההזדמנות האחרונה שלו כמעט להשתחרר מהגיהינום, ולכן הם מקפידים יתרה על הנושא של התפילות כדי שאללה יתרשם מההתנהגות שלהם.

עוד מבחזית החדשות

"הימים הללו מאוד מאוד רגישים, גם פוליטית, מפני שהרבה מאוד מרידות לאורך תולדות האסלאם באו ברמדאן. המסורת האסלאמית היא שעשרת הימים האחרונים הרבה יותר רגישים, המתח, האדרנלין הדתי שמסתובב באוויר. לכן העותמנים היו מכריזים לאורך כל החודש על תחילת הצום בבוקר ועל סיומו בערב באמצעות ירי מתותח. למה תותח? כדי להזכיר לכולם שאמנם עכשיו אנחנו יורים בלי התחמושת אבל יש תחמושת. רגישות רגישות אבל תיזהרו, זה הסיפור".

על שאלת המראיין, האם הפיוס בין מדינות כמו סעודיה ואיראן הוא פיוס אמיתי או שמדובר באירוע פוליטי חולף? השיב קידר: "לגמרי פוליטי. לא רק שהסעודים שונאים את האיראנים, האיראנים זוכרים לבני חצי האי ערב איך הם מכרו אותם בשוק העבדים, משפחות משפחות. גם הפרסים טוענים כל הזמן שאין שום סיבה בעולם שמשפחת בני סעוד, אלו ששולטים בסעודיה, תהיה להם יד על כל המקומות הקדושים לאסלאם".

עוד מבחזית החדשות

"יש פה הרבה מאוד מתחים דתיים ועדתיים, לאומיים או היסטוריים, אבל אין ברירה מפני שאיראן היום מקבלת תעצומות כוח מהברית שיש לה עם רוסיה, סין. פה מדובר בברית מאוד מעניינת, חזקה, שהיא ברית עולה לעומת הברית השוקעת שהיא הברית המערבית. ארה"ב לא רוצה להתערב בשום מקום בעולם, אירופה קורסת, אפילו לאוקראינה לא עושים כלום. המערב זו קואליציה שוקעת".

בהמשך נשאל קידר, לגבי איראן שלמרות זאת לאיראן אין בעיה להמשיך להפעיל את הפרוקסי שלה. וקידר טען: "וודאי שלא. יותר מזה, אם הייתה ישראל איזשהו משען למדינות שלא כל כך רצו להתחבר לאיראן עד לפני כמה חודשים, ישראל בתקופה האחרונה נתפסת כמשענת קנה רצוץ. המחאות לא מעניינות אותם כל כך, הם בכלל לא מבינים על מה אנחנו רבים פה – הם רואים עצומות של טייסים, אנשי סייבר, שייטת, כל היחידות המיוחדות, שמודיעים "אנחנו לא מתנדבים". הם מבינים שישראל הופכת להיות מדינה על תנאי. תרבות המדבר היא תרבות של שרץ, תרבות של רצון כללי וכולל לאחוז בנשק בכל רגע כדי לשרוד, ברגע שמישהו מזגזג זורקים אותו לעזאזל. לראייתם ישראל מתפוררת, כך הם רואים את זה, אם זה נכון או לא זה לא משנה.

"התדמית הבלתי מנוצחת של מדינת ישראל נפגעה בצורה אנושה לא בגלל המחאות, אלא בגלל מכתבי הקצינים, הטייסים וכו'. תוסיף לזה מכה קודמת שההרתעה הישראלית קיבלה ב־2 ביוני, כשנסראללה שלח שני כטב"מים חמושים במצלמה בלבד אל עבר אסדת כריש, עד שלאוקטובר שבו הוא הצליח להכניע את ממשלת ישראל תחת ראשותו של לפיד לחתום איתו על ההסכם שנותן לו הכול. ברגע שהוא רואה שמדינה כך מתנהגת, כמו עלה נידף, כשכל הגנרלים עומדים בבג"ץ בתור כדי להיכנס להגיד למה צריך להיכנע, אז זה הסיפור. הם עכשיו מכינים לנו מתקפה שאין כדוגמתה".

הצטרפו ועקבו אחר

105 תגובות

  1. כנראה שאנחנו צריכים לחזור לאחדותבאופן מיידי.מספיק עם ההפגנות.יותר מידי אחים נהרגו.מה שמזכיר שכל עם ישראל צריכים להיות אחים .

  2. קידר הוא פופוליסט ואדם פוליטי. לנבואות שלו אין שום ערך מקצועי וכבר אמרו חז"ל למי ניתנה הנבואה. מי יבוא איתו חשבון ביום שישי הקרוב, כשיסתיים הרמדאן?

  3. נתניהו לא הביא כלום שלא יכולנו להביא בעצמנו.
    ריבית אפס פלוס גאוני הסייבר וההייטק.
    אם כבר מי שנתן תנופה למדינה היא עליית שנות ה 90 שבלעדיה מי ישורנו.
    תהליכים לא נמדדים בסנטימטרים.
    היום פשוט בולט הדיסוננס בין ביבי למדינה על רקע אי עשייה (באופן יחסי, בעיקר אי עשייה בחוכמה) במשך עשור וחצי.
    היום צריך מנהיגות ויש קקה.

  4. לפני שנים כשקידר בתחילת דרכו התקשרתי אלוו כדי להבין נושא מסויים.אז הבנתי שהידע שלו מצומצם רק להגברת האיבה בינינו בני אברהם יהודים וערבים וכך בהמשך כשהגעתי לפני שנים לשמוע הרצעה שלו במוזאון התנך בירושלים.
    התגלה לי שוב תעמולן שכל מטרתו העמקת הקיטוב האנטשמי בינינו בני אברהם אבינו יהודים וערבים.
    אנשים כמו קידר מציגים את עצמם כאנשי אקדמיה אך מנצלים את זה כדי להפיץ תעמולה אנטשמית מסולפת ומעוותת שמעצימה את הסיכסוך.
    וכעובדה היסטורית האיסלם והערבים לאורך כל ההיסטוריה היו אלו שאפשרו ליהודים מקלט מהרדיפות והרצח באירופה.ולהקים בתי כנסת טקהילות אשכנזיות בארצותיהם.רק שבמקום להודות לאיסלם על כל המחוות ההיסטוריות הרבות.אנחנו בחוסר דעת מאפשרים.
    לתעמולנים ולתעמולנים כמו קידר להעצים את הסיכסוך.שהחלו אותו אנטשמים שהגיעו לארצנו בהנהגת גדול האנטשמים הרצל האנטי ציוני !
    שמאז בואו נוצר הסיכסוך בינינו בני אברהם. שחיינו עד אז דלת ליד דלת באחווה ושלום. ואם איראן תגיב זה יהיה בזכות שנים של התגרוית שלנו באירן בתרוצים שונים שמשמשים ככלי להפחדתנו בבחירות למען מנדטים.

    1. אתה סופר אידיוט טיפש שיבין רק מתי שההישמעלים צמאי הדם יפגעו קרוב אליו שה יעזור לך ותקבל שכל

  5. נבואת הזעם הזו יש לה "ריח" בביסטי????
    הקיסר ה"חזק"יותר מ12 שנים בכס הממלכה של/הקיסרות צועק אירן אירן אבל לא עשה כלום!!!!!
    לא יודע איפה היה קידר במלחמת יום כיפור….מלחמת לבנון הראשונה שם התגלה הכח האמיתי של עמנו הקמים להשמידינו מושמדים!!!!
    הפרסים עוד לא יודעים למרות שהם חושבים שהם יודעים מה מחכה להם ובני בריתם שחלקם ימחקו ממפת העולם .
    זו לא תיהיה ישראל……!!!!
    מר קידר

  6. חורבן הבית ה3 לא יגיע מטהרן הוא כבר פה, זה הפתרון הסופי של משפחת צ'אושסקו.

    1. נו, די, אתם מתישים כבר עם הנרטיב המטורלל שלכם. נתניהו הביא לעשור של כלכלה חזקה ישראל מעצמה כלכלית, צבאית, הייטק, ואפילו בתחליפי בשר. אף אחד לא חושב על חסכון במים בזכותו. אה, וארבעה הסכמי שלום, ככה סתם על הדרך. שלא לדבר על פתיחת שגרירויות בירושלים. אף אחד לא סופר אתכם מחוץ לתל אביב, אבל אתם מתפלאים בכל פעם מחדש שמצביעים נתניהו. לא מחוברים למציאות, בחיי.

      1. וכל הטרור שמשתולל זה רק בזכותו של ראש הממשלה שהבטיח שיעקור את החמאס מהשורש ולא עשה דבר הפחדן הזה. מר ביטחון קראו לו פעם היום הוא מר כישלון.

  7. מוטי קידר מזרחן מטעם .הוא יודע הכל איך האירנים חושבים ואיך הסורים חושבים רק חבל לדוגמה דבר פשוט כמו מלחמת אזרחים בסוריה או פרעות באירן הוא לא חזה ? מוטי אל יתהולל זוכר את האימרה אל תחשוב שאתה יודע הכל .בנתיים מי שקבור 17 שנה בבית זה חסאן נסראללה ובמדינה שלו אין אוכל אין נפט אין כלום יודע למה הוא לא ירה לעברנו ? כי באותו יום היו מהומות אלוהים בלבנון והאזרחים היו יוצאים נגדו .

  8. מרדכי !
    לא היית צריך לכתוב את הכתבה הזאת… להבנתי .. אין לך מה לאכול בבית ואתה צריך כסף למחיה… אז תבכור את עמך וארצך ? זה ממש כמו ריגול במסווה של דאגה… יופי ! אתה חכם ונבון איש אשכולות שנשארו על הגפן המרקיבה … אתה ושכמותך חייבים לעצור

  9. הסכם הגז עם לבנון מצויין. אנו אמורים לקבל תמלוגים מאזורי המחלוקת. יתכן ולפיד מנע. לחמה עם חיזבללה שאיים בש ים האחרונות כל האסדה הצפונית שלנו, סביר חהניח שגם ביבי הלחיץ והנסחט היה נוהג אותו הדבר

  10. עם כל הכבוד האהדה, הערצה ,האמינות, ואהבה, אשר רוכשים לך ד"ר קידר עניקי הפרשנים בעולם כולו ! את אי אפשר לקחת לך !
    היה עליך להיות זהיר מאוד בקביעת עובדה נחרצת,
    פשוט שיגרת טיל בליסטי מפחיד לאוויר, כאילו ישבת ממש כאחד מין המניין בישיבת מועצת הביטחון האירני ! אם כן ? מצבנו מדאיג מאוד.
    בדבר אחד אכן באמת צדקת האיראנים אכן שדרגו נסראללה את משחקי רחפן מגיל 8 ל 13 בסוללה ארוכת טווח.
    חסר פרסום לעדכון מהמקור המוסמך ,
    האירנים קיבלו לידם מצגת פיתוחי המלח 22/33 . רפאל אלביט …….
    עד לרגעים אילו נראה שהם לא כל כך ממהרים לישם את זממם . מעדיפים להמשיך להשתעשע במשחקי רחפן להרוויח פרסום גדול בכסף קטן .
    אודה מראש אם תענה בעדכונים הבאים עלינו לטובה

  11. והיא שעמדה לאבותינו …
    הוא יעמוד גם היום לנו ויצילנו מידם…
    רק לחזור בתשובה !!
    להניח תפילין /לשמור שבת/לשמור טהרה
    והינצל על בטוח !!! כמובן בעז"ה!!
    מי שעושה למען השם יתברך הוא יעשה למענו וישמור עליו!!

  12. פרסים, תעדכנו בבקשה מראש. אני שמאלאני ומעדיף לנסוע מכאן לזמן מה ולתת לביביסטים להתמודד. הם אחלה בדיבורים, אך מאז מלחמת לבנון הראשונה לא ראינו תוצאות. אז בוא ניתן להם קצת להתמודד לבד. מסכימים פרסים?

  13. ולואי וטייסינו ימשיכו לעמוד בסירובם לשרת ולהתנדב למדינה ה"דיקטטורית" לדעתם. תמשיכו כל הסיירות בסרבנות שלכם ותמשיכו בבגידה במדינה שרוב אזרחיה הצביעו בעד רפורמה משפטית משום שנמאס להם מהשילטון המלוכני של אהרון הפיראט ושל השוליה שלו, אסתר חזוט. אם תמשיכו לעמוד בסרובכם , תל אביב תהיה ראשונה לטילים האיראנים והיא תחזור לתקופת האבן. ילדיכם, נשותיכם ובנותיכם שלא רציתם להגן עליהם , ימותו. ואתם אנרכיסטים תצאו כל אחד וכל טייס מחורו כדי לרוץ להשיג כרטיס טיסה לברלין, וינה או דכאו. זה יתאים מאוד להשקפותיכם האנרכיסטיות שאינם מוכנים להכיר בתוצאות בקלפי ואינם יודעים להפסיד בכבוד. כך יהיה סופכם. הבתים של יהיר לפיד, גנץ וההוא, מירב מיכאלי על 2 התינוקות שקנה, גם הם מטווחים על ידי האירנים. האויב אינו מבחין בין איש ימין לבין שמאלן אנרכיסט בוגד במולדתו, כי לא ניתן לו השילטון.
    תתביישו.

    1. לטילים האיראנים יש חיישן אליטיסטים ורק בהם הם יפגעו….השנאה מעבירה את הביביסטים על דעתם ….

  14. יופי, למשפט הכי חשוב אין שום נימוק או הסבר (מתקפה שאין כדוגמתה). ריאיון וכתבה לא רציניים…

  15. בקיצור, הנזק שעושה כנופיית הרעל של נתניהו,עצום,לא היה בתולדותינו.
    האיש גרם לחטיפת המולדת בידי קיצוניים משיחיים ומשתמטי שרות פריוילגים.
    די להפחדות. לא הלבנונים ולא אף אחד רוצים בהרס. הם זוכרים איך להיות פליטים במנוסה מדרום לבנון. אבל כל ההפחדות לא יסתירו את הנזק שממשלת עיוועים זו עושה למולדת. לא הלוחמים אשמים, כי אם רק המשתמטים שמסיתים נגד מי שמקיים אותם. בושה ותועבה ממש.

    1. או שאתה, טמסוט מטומטם או עושה מעצמך מטומטם. לא אתה, לא אהרון הפיראט ולא אסתר חזוט לא תכתיבו לי עבור מי להצביע ולא תזרקו לפח את קולותיהם של 3 מיליון ימניים שהצביעו בעד הרפורמה.
      תתבייש.

  16. זו לא כתבה זו תעמולה. מה הקשר בין הסכם טריטוריאלי בין ממשלת לבנון ל "חוסנה של ישראל"? האם רק מלחמה כוללת עם לבנון על מאגר גז שקיים או לא קיים במים שהם ספק מיים כלכליים של ישראל הוא "סימן לכוח" חייבת להיות שפיכות דמים על כל דבר? גם אם נניח שזו תיזה נכונה, הרי לפי אותה שיטה צריך נתניהו לכבוד את עזה בכל מחיר… עניין שני המחאה. המחאה נגד הדיקטטורה אכן נתפסת כחולשה אך שורש המחאה אינו המוחים אלא החלטת הממשלה להחיל דיקטטורה. בדיוק כמו שבאיראן שורש המחאה הוא עריצות המשטר ולא החלטת המוחים.

  17. דר' מרדכי קידר הוא מכיר לא רק את מדינות האיסלם אלא מכיר גם את הקוראן וכל מדינה ומנהגיה… יכולות לתת ביטוי להכנות של אירן נגדנו.. אם התחושות כאלה צריך להורות הוראת שעה לא לאפשר הפגנות לא בעד התומכים ברפורמה ולא אלה שנגד.

    פשוט לעצור בעת הזאת כי יש בכך סכנה

  18. שמאל אסלם סמאל עשו וישמעאל כולם ערב-רב עמלקים אנטישמים שונאי ישראל מזרע המן הרשע

  19. מספיקה לי הכותרתאפילו אני לא מוכן לקרוא את הכתבה , ה י ר ו ש י מ ה וזה הכל וחלאסטה הסיפור ולפני שלא תהיה את האופציה

  20. עכשיו אמרנו בהגדה שבכל דור עומדים עלינו לכלותינו אבל בל נשכח והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם אמן ואמן

  21. אתם תמיד מציירים תמונה קשה כנגד ישראל. עים כול ההפגנות אצליינו בזמן אמת אים אירן ובני בריתה יתקפו זה סוף הסיפור שלהם. ישראל כרוכה לכול מתקפת פתע. לישראל יש תשובות כואבות מאוד בזמן אמת. נכון עבדות קשות נספוג אבל הצד השני לדעתי ימחק טוטלית. שלא ינסו את ישראל אתם חושבים שהמשבר שוקד אותנו משפיע לדעתי ממש לא בזמן אמת כולם יתרמו למערכה ותגובה תהיה מאוד כואבת בצד השני. אני כותב מתוך הכרות והשתתפות במלחמות ישראל תמיד ישנה תשובה והיא נמדדת על פי ההתקפות כנגד ישראל.

    1. אלוף ממש נכון .. הרי אם הם לא היו מודעים לעוצמתה של ישראל וכמה המכה יכול לכאוב מאד כבר מזמן היו תוקפים

    2. צודק.מי שיתחיל עם ישראל.יחתוף באבי אביב יש לנו לא רק פצצות חכמות יש פצצות מכוערות

  22. הוא ממש לא מטומטם. הוא אומר בקול את מה שכל המזרונים האחרים מפחדים לחשוב בשקט! מה שנאמר פה צריך לעורר אותנו להבין עד כמה הקיצוניות האיסלמית מסוכנת לבטחון העולם כולו!!!

  23. שיגיד בפה מלא ולא יסתתר בהאשמת האזרחים … הממשלה הנוכחית מסכנת את הבטחון, הכלכלה והחברה.

  24. ואנחנו: כן רפורמה, לא רפורמה.
    מדינת הלכה, הלכה המדינה…

    אחים תתעוררו ותוותרו זה לזה.
    אין כולנו אלא באחדותנו.

  25. כמו כל חוזה קידר בונה על שתי אפשרויות.
    אם הוא צודק הוא ינפנף בצדקתו
    אם הוא טועה הוא ימצא את הסיבות להסביר למעטים שיזכרו את תחזיתו מה השתנה מאז חזה אותה.

  26. היסטוריה חוזרת! ושוב מדינת ישראל קורסת משנאת חינם..בשאלה היא לא אם זה יקרה אלה מתי…

    1. מקווה שהזרם הזה ינצח כולם חולמים פה
      לא מבינים שתיכף יש איום על הבית שלא היה כדוגמתו ורוב האזרחים נותנים יד לפוליטיקאים של שקל שרבים על כסאות
      עכשיו ביטחון ביטחון ביטחון
      שיהיה זמן נשקה את העציצים בנגב

  27. ומי אשם במצב אם לא לפיד, ליברמן, סער, גנץ, אולמרט, ברק ועוד כמה שאם היו מבינים מה הם עושים לא היו עושים, איך זה שפרופסור שיושב ללא מודיעין יודע יותר טוב מהחבורה הזאת?

  28. ׳הסטוריון׳. ישראל לא חתמה דבר עם חיבאללה. כבר דבריך כולם נגועים בספק גדול. ׳הצליח להכניע את ממשלת ישראל׳. שוב שקר. נו טוב, אתה ידוע כמפריח כזבים.

    1. לא הייתי מזלזל בדבריו לאחרונה היה תרגיל לא שגרתי עם אמריקאים שלדעתי פתח הכנות לתגובה , אבל השנאה והשיטנה שלהם כל כך חזקה שזה לא מעניין , תחשבו יותר על ציר הרשע הסובייטי מחובר לאינטרסים אזוריים משנה את כל המצב , מה לגבי ערביי ישראל מה הם לא מודאגים….חחחח.. וכן יש לנו מענה נוראי היכן שלא רואים, אל תזלזלו בישראל אנחנו יכולים למחוק אותם בהחלטה , השאלה מי מקבל את ההחלטה ו מתי .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים