שיתוף
תגובות
חדשות » המזרחן דר' קידר: "אף אחד כבר לא סופר היום את אמריקה, יש עוד שחקניות מרכזיות"
המזרחן ד"ר קידר בראיון: "מפגן הכוח של חיזבאללה מגיע על רקע הזחיחות הישראלית לאחר מבצע "מגן וחץ". זוהי הפגנת כוח מול ישראל, האמריקנים והאיראנים
המזרחן דר' מוטי קידר | צילום: צילום מסך

המזרחן ד"ר מוטי קידר התראיין לערוץ 7 והתייחס למפגן הכוח של חיזבאללה, כניעת העולם הערבי לאיראן, וחזרת סוריה לחיק הליגה הערבית.

בהתייחסו למפגן הכוח של חיזבאללה היום (ראשון) שבו הציג הארגון את יכולותיו הצבאיות, טען קידר כי: "מפגן הכוח של חיזבאללה מגיע על רקע הזחיחות הישראלית לאחר מבצע "מגן וחץ". הרי גם חמאס וגם חיזבאללה לא התערבו וזה עורר עליהם לא מעט ביקורת, אז חיזבאללה החליט להראות לכולם שיש להם כוח, והנה הכוח. זוהי הפגנת כוח מול ישראל, האמריקנים והאיראנים גם כן".

עוד מבחזית החדשות

לגבי חזרתה של סוריה לחיק הליגה הערבית אמר קידר כי: "זהו ביטוי מובהק לכניעתו של העולם הערבי למול העוצמה האיראנית. סעודיה חידשה את היחסים וזוחלת אל האיראנים. האמירויות מקררות איתנו יחסים. המזרח התיכון למעשה הבין שישראל קצת חלשה, בין היתר עם כל עצומות הטייסים וגילויי הסרבנות שהראו שאנחנו מעין סמרטוט, במהלך המחאות כנגד הרפורמה המשפטית".

לטענת קידר: "המדינות הערביות הבינו שאולי עדיף להצטרף למדינות כמו איראן, רוסיה, סין וצפון קוריאה. מעין אמירה שהרי לנו קואליציה שאיננה מורידה ראש מול ארה"ב והמערב, שדי מדשדש בתגובתו כנגד הרוסים באוקראינה, כנגד הסינים בטאיוואן ולבסוף גם ביסוסה של איראן כמעצמה אזורית ומאיימת על ישראל", טוען קידר.

קידר גם התייחס לקשר האיראני-סיני שצובר תאוצה לאחרונה. לדעתו: "הסינים הצילו את איראן בימי הסנקציות. גם בימי הקורונה הארורים כשבסין ואיראן אנשים נפלו כמו זבובים, לא הופסקו הטיסות בין המדינות אפילו ליום אחד. בקואליציה מסוג הזה אתה משתף פעולה ברמה הכלכלית וגם שותף לאג'נדות שכנגד העולם המערבי בראשות ארה"ב, שתיהן מרוויחות מכך".

לסיכום טען קידר כי: "העולם כיום הוא דו גושי. לכל גוש יש את האג'נדה שלו והבריתות שלו. אף אחד כבר לא סופר היום את אמריקה ויש עוד שחקניות מרכזיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים