שיתוף
תגובות
חדשות » המוסד בהודאה חריגה: איראן ניסתה לבצע פיגוע המוני בבית חב"ד באתונה
המשטרה היוונית עצרה שני חשודים ממוצא פקיסטני בחשד שתכננו פיגועים המוניים נגד מטרות יהודיות וישראליות במדינה | החשודים היו חברים ברשת טרור שמקורה באיראן
יוון | צילום: leoks, שאטרסטוק

היום (שלישי) פורסם בכלי התקשורת היוונים וגם בחלק מכלי התקשורת המערביים, כי המשטרה ביוון עצרה שני חשודים ממוצא פקיסטני בחשד שתכננו פיגועים המוניים נגד מטרות יהודיות וישראליות במדינה, ביניהן גם בבירה אתונה. על פי הפרסומים, החשודים היו לכאורה חברים ברשת טרור גדולה יותר שמקורה כנראה באיראן. לפי שעה, החשודים מוחזקים במטה המשטרה במרכז אתונה וחקירתם נמשכת.

כעת מסתבר כי אחד מיעדי הפיגוע האיראני, היה מסעדת "גוסטיו" השוכן בבית חב"ד באתונה. צוותי שידור יווניים ניצבים בכניסה למסעדה, כדי לסקר את מה שנחשב לאירוע חריג במיוחד במדינה, באחת הערים המתויירות באירופה. פרט למסעדה, על הכוונת האיראנית היה גם בית הכנסת באתונה, השוכן לא הרחק משם.

עוד מבחזית החדשות

בתגובה לפרסומים, נמסר ממשרד ראש הממשלה בשם המוסד, כי: "הפרשייה שנחשפה היום ביוון הינה פרשייה חמורה שסוכלה בהצלחה על ידי כוחות הביטחון היוונים. מדובר בניסיון נוסף של איראן לקדם טרור כנגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל".

עוד נמסר כי: "לאחר שהחלה החקירה של החשודים ביוון, סייע המוסד בפרימה מודיעינית של התשתית, שיטות הפעולה והקשר לאיראן. במסגרת החקירה נחשף כי התשתית שפעלה ביוון הינה חלק מרשת איראנית רחבה המופעלת מאיראן החוצה במדינות רבות. המוסד, יחד עם שותפיו בקהילה, פועל מתוקף תפקידו ללא הרף לסיכול כוונות פיגוע בהפעלת איראן בכל רחבי הגלובוס".

שר החוץ אלי כהן התייחס כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מודה לממשלת יוון ולשירות המודיעין והביטחון היווני על סיכול פיגוע הטרור נגד מטרות יהודיות וישראליות. ‏הטרור הוא אויב משותף והמאבק בו עומד בראש סדר העדיפויות שלנו. ‏ממשל האייתולות מטהרן מייצא טרור למזה"ת ולעולם כולו ורק עמידה איתנה ומשותפת תעצור את פעילות הטרור של המשטר האיראני".

שר הביטחון יואב גלנט כתב בתגובה: "מעצר המחבלים שתיכננו לבצע פיגועי טרור באתונה מהווה הוכחה נוספת לעליונות המודיעין הישראלי ולחשיבותו של שיתוף פעולה בינלאומי במאבק למול הטרור ומחולליו. המוסד וגופי המודיעין של ישראל ימשיכו לפעול על מנת להבטיח כי בכל מקום שבו איראן תבקש לפעול נגד אזרחינו, היא תיתקל במענה אפקטיבי".

התקשורת ביוון, שם מתייחסים למקרה בחומרה רבה, דיווחה כי אחד מיעדי החולייה היה מסעדה יהודית המשמשת גם כבית כנסת. בראש החולייה, כך על פי הדיווחים, עמד גבר המבוקש באיראן בגין רצח, שהצליח לגייס שני צעירים מפקיסטן, בני 27 ו-29, על מנת לבצע סדרת פיגועים נגד מטרות יהודיות וישראליות במדינה.

החוליה תכננה לבצע את הפיגוע הראשון, באותו בית כנסת מסעדה, ברובע פסירי באתונה, באמצעות כלי נשק, מטען חבלה או הצתה, בעת שהיו אמורים לשהות במקום לפחות 50 בני אדם. לא זו בלבד, השניים ניסו לגייס חבר שלישי לחוליה, שיסייע להם להוציא לפועל את הפיגוע.

אתר החדשות היווני "פרוטו תמה" דיווח כי בעבור כל הרוג, הובטח לחברי החולייה תשלום של 15 אלף יורו. השניים נעצרו ב-15 וב-16 לפברואר כשהם ללא אישורי שהייה במדינה. על הטלפונים שלהם נמצאו רישומי שיחות למפקד החולייה, ומחקירתם עולה כי השניים אף ביצעו תצפיות באחד מהרחובות הסמוכים לבית הכנסת.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים