שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » המודיעין האמריקאי: רוסיה ספגה אבדות אדירות בשדה הקרב
גורמי מודיעין בארה"ב טוענים כי מספר החיילים ההרוגים בצבא רוסיה עומד על כ-180 אלף | רוסיה מתכננת כעת גיוס נוסף של כ-300 אלף חיילים
המלחמה בין רוסיה לאוקראינה | צילום: Seneline, שאטרסטוק

גורמי מודיעין אמריקאים טענו אמש (שבת) כי הצבא הרוסי איבד מתחילת המלחמה כ-180 אלף חיילים וכ-2,000 טנקים. עוד אמרו אותם גורמים, כי מספר החיילים הפצועים עומד על יותר ממאה אלף. יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי, מסר כי "רוסיה ספגה כמות אדירה של אבדות".

המידע המודיעי מגיע לאחר דיווח כי ארה"ב משנה את האסטרטגיה שלה כלפי רוסיה במלחמה. במשך שנים התעקש הממשל האמריקאי כי חצי האי קרים הוא חלק מאוקראינה, על אף הסיפוח הרוסי.

עוד מבחזית החדשות

אולם כעת עושה רושם כי העמדה האמריקאית בסוגיה זו השתנתה. לאחר חודשים ארוכים של דיונים עם פקידים אוקראינים, ממשל ביידן מודה לראשונה שייתכן ואוקראינה תיאלץ לתקוף את חצי האי קרים גם אם המהלך יסלים את המצב.

בממשל ביידן מאמינים כי חיזוק הצבא האוקראיני יאפשר לה לאיים על השליטה הרוסית בחצי האי, ובכך גם לחזק את מעמדה בכל משא ומתן עתידי. העיתון "הוושינגטון פוסט" דיווח כי ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, הגיע בסוף השבוע האחרון לאוקראינה בחשאי, על מנת להציג לנשיא וולודימיר זלנסקי תמונה מודיעינית על התכנון הצבאי של רוסיה בחודשים הקרובים.

לעת עתה, רוסיה מאיימת לפתוח במתקפה רחבה באביב הקרוב, ומקווה לגייס כ-300 אלף חיילים נוספים למערכה זו. שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר בדצמבר כי הוא שואף להגדיל את מצבת החיילים בצבא הרוסי לכדי-1.5 מיליון חיילים עד 2026, לעומת 1.1 מיליון נכון להיום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים