שיתוף
תגובות
כלכלה » המאבק ביוקר המחיה: שר האוצר הוציא צו המבטל את המכס על גבינות
שר האוצר בצלאל סמוטריץ', חתם על צו המבטל את המכס על מוצרי גבינות. סמוטריץ': "אזרחי ישראל, אנחנו במאבק הזה ביחד ובעזרת ה׳ אנחנו ננצח אותו"
| צילום: pixabay.com

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם הבוקר (חמישי) על צו המבטל את המכס על מוצרי גבינות. ביטול המכס על גבינות צפוי להוזיל את מחיר הגבינות ולהגדיל את מגוון הגבינות המיובאות לארץ.

הצו מבטל באופן מידי את המכס החל כיום על גבינות רכות עם אחוז שומן העולה על 5%. על גבינות אלה מוטל כיום מכס בגובה של 8.04 שקלים לק"ג או 8.32 שקלים לק"ג כאשר מדובר בגבינות רגילות. או 13.21 שקלים לק"ג או 8.32 שקלים לק"ג, לגבינות מחלב צאן, המכס על גבינות אלו יבוטל בשתי פעימות. חצי מהמכס יבוטל עם כניסת הצו לתוקף והחצי השני ב-1 בינואר 2024.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, יבוטל המכס על גבינת מוצרלה טרייה רכה, בגובה של 8.04 שקלים לק"ג. המכס על שאר סוגי גבינת מוצרלה, בגובה של 8.32 שקלים לק"ג, יבוטל בהדרגה. המכס על אריזות במשקל של עד חצי ק"ג יבוטל מיד עם כניסת הצו לתוקף, והמכס על אריזות של מעל לחצי ק"ג יופחת בחמש פעימות שנתיות שוות של 20%. החל מהשנה החמישית שלאחר פרסום הצו יחול פטור מלא ממכס על גבינות אלו.

עוד מבחזית החדשות

כמו כן, יבוטל המכס על גבינת חלומי, לגביה קיים כיום מכס בגובה של 8.32 שקלים לק"ג, ועל גבינת ג'מיד, לגביה קיים כיום מכס בגובה של 4.10 שקלים לק"ג. הצו מקודם בתיאום עם משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

שר האוצר סמוטריץ' אמר היום: "אנחנו ממשיכים את המאבק ביוקר המחיה. אזרחי ישראל, אנחנו במאבק הזה ביחד ובעזרת ה׳ אנחנו ננצח אותו. אזרחי ישראל נאנקים תחת הנטל והצעדים הראשונים שלנו כוללים בלימה של העליות במחירים וכעת צעדים של פתיחת השוק לייבוא ותחרות. תהיה תחרות תהיה הוזלה. זו המדיניות שאני מביא למשרד האוצר וזו רק ההתחלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים