שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הליכוד והציונות הדתית הגיעו להסכם קואליציוני
התקדמות משמעותית
בליכוד ביקשו מסמוטריץ' על המתנה של מספר ימים נוספים עד לחתימה הרשמית על ההסכם | בכדי שיוכלו להתקדם במקביל גם מול ש"ס ויהדות התורה ולהציגו בפניהן
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' | צילום: חיים צח, לע"מ / באדיבות המצלם

הליכוד והציונות הדתית הגיעו להסכמות על מירב פרטי ההסכם הקואליציוני שצפוי להחתם ביניהן. סוכם כי כלל נושאי ההתיישבות יהיו תחת אחריות הציונות הדתית. בכל הקשור להתיישבות הצעירה, הושגו הסכמים על לוחות זמנים בנוגע לאסדרה דה-פאקטו ודה-יורה של היישובים – אספקת חשמל, מים והכשרת היישובים. זאת לצד ההסכמות על תפקידים.

בליכוד סיכמו עם סמוטריץ' על המתנה של מספר ימים נוספים עד לחתימה הרשמית על ההסכם. זאת בכדי שיוכלו להתקדם במקביל גם מול ש"ס ויהדות התורה, ולהציג בפניהן את ההסכמות מול סמוטריץ כשעל חלק מתחומי הסמכות המדוברים – המפלגות החרדיות לטשו עיניים אף הן.

עוד מבחזית החדשות

על פי ההסכם, תתקיים רוטציה בין יושבי הראש של ש"ס והציונות הדתית על תיקי האוצר והפנים. במחצית השניה של הקדנציה מפלגתו של סמוטריץ תקבל לידיה את תיק התחבורה או את תיק החינוך, לפי בחירת הליכוד. במסגרת הסיכומים, המנהל האזרחי ביו"ש וכל הסמכויות האזרחיות הנלוות אליו בנושאי ההתיישבות ביהודה ושומרון יהיו תחת סמכות שרי הציונות הדתית. עדיין לא ברור אם יעברו למשרד האוצר או למשרד אחר שברשות המפלגה.

תחום ההתיישבות הצעירה היווה סלע מחלוקת מרכזי בין סמוטריץ' לנתניהו. לאחר הדיונים האינטנסיביים שהתקיימו ביממה האחרונה, אלו הסיכומים המסתמנים מבחינת לוחות זמנים: בתוך חודשיים יחוברו היישובים לחשמל ומים, ובתוך כשנה יוכשרו כל היישובים שממוקמים על אדמות מדינה. המהלכים יהיו כפי הנראה באחריות ועדת שרים בראשות ראה"מ, אך ההסכם הקואליציוני שייחתם יכלול התחייבות כתובה על לוחות הזמנים המסוכמים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים