שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הלוויה בלי כבוד: פריגוז'ין נקבר בטקס מצומצם, פוטין לא הגיע "עניין משפחתי"
מנהיג "קבוצת וגנר", שנהרג בהתרסקות מטוס לפני כשבוע, נקבר בטקס צנוע וסודי בסנט פטרסבורג ובלי גינוני כבוד של אלו שעוטרו בתואר "גיבור רוסיה"
קברו של יבגני פריגוז'ין | צילום: תקשורת רוסית

כמעט שבוע לאחר מותו בהתרסקות מטוס, נקבר היום (שלישי) מנהיג קבוצת וגנר , יבגני פריגוז'ין, בטקס פרטי בבית קברות בעיר הולדתו סנט פטרסבורג. הטקס נערך תחת מעטה כבד של חשאיות ומיקומו ומועדו לא פורסמו מראש. מחוץ לבית הקברות פוחורובסקי הוצבו כוחות משטרה רבים שמנעו כניסת גורמים ללא אישור. רק בסיום הלוויה, בשעות אחר הצהריים, מסר דובר מטעם פריגוז'ין שהציבור שמעוניין להיפרד ממנו מוזמן להגיע לבית העלמין.

ההודעה על הלוויה הגיעה אחרי שבימים האחרונים נפצו שמועות שונות בנוגע לבתי הקברות שבהם עשוי פריגוז'ין להיקבר, ובית הקברות שבסופו של דבר נבחר לא הוזכר תחילה כאחד מהם. היו שהעריכו שייטמן בבית עלמין אחר בסנט פטרסבורג, שם נקברו הוריו ושם גם הציבו הרשויות גלאי מתכות. הבוקר הובא למנוחות גם ואלרי צ'קאלוב, שעמד בראש מחלקת הלוגיסטיקה של "קבוצת וגנר" ונהרג אף הוא בהתרסקות, אבל הטקס שלו היה פומבי. הקרמלין נשאל הבוקר על ההלוויה הצפויה של פריגוז'ין, וסירב לפרסם את פרטיה בטענה שמדובר בעניין משפחתי. דמיטרי פסקוב, דוברו של הנשיא ולדימיר פוטין, הודיע שהנשיא לא ישתתף בטקס.

עוד מבחזית החדשות

ככל הנראה ההלוויה לא כללה משמר כבוד, כפי שנהוג לעשות ברוסיה בטקסי אשכבה של מי שזכה בתואר "גיבור רוסיה" – עיטור שפריגוז'ין קיבל אשתקד מפוטין כשהשניים עוד היו בעלי ברית קרובים. לפי אחד הדיווחים בתקשורת הרוסית, בהלוויה השתתפו בין 20 ל-30 חברים ובני משפחה והוא נמשך 40 דקות. אופיו הצנוע של הטקס עומד בניגוד גמור לאופיו הראוותני של פריגוז'ין שהיה ידוע בחיבתו לאור הזרקורים, ולמרות שדווח כי הדבר נעשה לבקשת משפחתו של פריגוז'ין, שהותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, לא מן הנמנע שגם לקרמלין הייתה יד בדבר.

פרשנים מעריכים כי פוטין ואנשיו ביקשו למנוע אירוע גדול שהיה הופך למפגן תמיכה ציבורי בפריגוז'ין. פוטין ובכירי הממשל מקפידים שלא לזלזל במורשתו של פריגוז'ין, שזוכה עדיין להערצה רבה בקרב רוסים רבים, הן בשל החלק המרכזי שבו היה שותף בקרבות באוקראינה והן בשל העובדה שהיה מבין הבודדים ברוסיה שהעזו לדבר בפתיחות על מחדלי הצבא הרוסי.

כזכור, מטוסו הפרטי של פריגוז'ין, התרסק ביום רביעי בערב במחוז טבר, כשהיה בדרכו ממוסקבה לסנט פטרסבורג. מטוס המנהלים, מדגם Embraer Legacy 600, התרסק דקות ספורות לאחר שהמריא, ויחד עם פריגוז'ין נהרגו שני בכירים נוספים ב"קבוצת וגנר", בהם מי שנחשב ליד ימינו ולמפקד השטח של שכירי החרב דמיטרי אוטקין. בין ההרוגים גם ארבעה שומרי ראש של פריגוז'ין ושלושה אנשי צוות. מיד לאחר ההתרסקות הודיעה רוסיה כי פריגוז'ין נכלל ברשימת הנוסעים, ויממה לאחר מכן שלח פוטין בעצמו מכתב תנחומים למשפחתו, אבל רק שלשום אישרה רוסיה באופן רשמי שהוא נהרג ומסרה כי גופתו זוהתה באמצעות בדיקה גנטית.

פריגוז'ין, בן 62 במותו, היה אסיר לשעבר שישב שנים בכלא אחרי שהורשע בהונאה, אך בעקבות קריסת ברית המועצות שוחרר לחופשי, נכנס לעסקי המסעדנות ופתח מסעדה יוקרתית בסנט פטרסבורג שאליה הגיעו לקוחות עשירים ומוכרים, בהם הנשיא-לעתיד פוטין. חברת הקייטרינג של פריגוז'ין, "קונקורד", עבדה עם הקרמלין, וכך הוא זכה לכינוי "השף של פוטין". חוזי הענק אותם קיבל מהשלטונות העניקו לפריגוז'ין הון עצום, שהגיע למיליארדים רבים.

פריגוז'ין היה נתון לסנקציות כבדות מצד ארה"ב והאיחוד האירופי לא רק בשל פשעי המלחמה של חייליו, אלא גם בשל "מפעל הטרולים" הגדול שלו, שהפיץ באינטרנט "פייק ניוז" ודיסאינפורמציה ששירתו את הקרמלין. מפעל זה הואשם בין השאר בהטיית הבחירות בארה"ב ב-2016 לטובתו של דונלד טראמפ.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כן יאבדו כל אויבך ה
    אנשי דמים (ומרחץ דמים) לא יחצו ימיהם
    ואני אבטח בך
    בקרוב פוטין וכל שאר הרוצחים אמן כיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים