שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק להארכת תוקפן של תקנות יו"ש
מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק להארכת תוקפן של תקנות איו"ש, המסדירות את מערך האכיפה והמעמד המשפטי של ישראל בשטחי יהודה ושומרון
שר המשפטים יריב לוין | צילום: ערוץ כנסת

מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי)  בקריאה ראשונה, ברוב של 58 תומכים מול 13 מתנגדים, את הצעת החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (יו"ש). הצעת החוק להארכת התקנות, מבקשת להסדיר את כל מערך האכיפה והמעמד המשפטי של ישראל בשטחי יו"ש. בין היתר, כוללות התקנות את היכולת לבצע פעולות אכיפה ושיפוט של פלסטינים בשטחים אלו.

בפתח הדיון, הביע שר המשפטים יריב לוין, את תמיכתו בחוק. לדבריו, "חזרנו לשורשים הציוניים, חזרו לאמונה בזכותנו על ארץ ישראל כולה, חזרנו לחזק את ההתיישבות". לדעת לוין החוק יעבור "ללא ויכוחים פנימיים, ועם רוב פרלמנטרי ברור מבלי לבקש עזרה מהאופוזיציה או להישען עליה, ובלי למכור חלקים מהנגב תמורת העברת הצעת החוק הזאת".

עוד מבחזית החדשות

חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) תקף את הממשלה ואמר: "התקנות הן אותן תקנות והמציאות המשפטית ביו"ש היא אותה המציאות, אך הפעם לא נוכל לתמוך בתקנות. ומה נשתנה הלילה הזה? לא אנחנו השתנינו כי אם ממשלת ישראל הנוכחית, ממשלה של צבועים, שמכניסה לקווי יסוד את סיום הסכסוך הישראלי -ערבי, אך בפועל מקדמים סיפוח מואץ, ממשלה שמצהירה על נאמנות לחזון הציוני אך בפועל מפעילה מציאות דו לאומית מדממת, אלימה, אנטי-ציונית ואנטי-דמוקרטית".

עוד אמר קריב כי "רבות מממשלות ישראל בעבר אישרו את התקנות מתוך ראיית המציאות הנוכחית כזמנית וכנקודת מוצא לפתרון מדיני שיושג בהידברות ישירה. הממשלה הנוכחית רואה בתקנות האלו ראש חץ להפיכת הפתרון המדיני לבלתי ניתן להשגה. נתניהו הצבוע, מדבר על דגל אש"ף בהפגנת הרבבות, ומקווה שהציבור ישכח שהוא בעצמו הציב את הדגל בבית ראש הממשלה כשאירח את ראש הרשות הפלסטינית לפני 12 שנה. נתניהו של אז הוא לא נתניהו של היום, מנהיג חלש שמפקיר את גורלנו".

שר החינוך יואב קיש, סיכם את הדיון ואמר: "החוק הזה מגיע לכנסת לאחר תוקף של פעם ב-5 שנים. לחברי שלא היו בכנסת הקודמת, האירוע שהחוק הזה הגיע לכנסת וגרם להפלת הממשלה, ממשלה כושלת ומסוכנת לעם ישראל, אין לי שום הסבר, הגיע בזמן הכי מופלא בדיוק בשביל להפיל את הממשלה הקודמת. החוק הזה יעבור קריאה ראשונה, עשה את שלו בכנסת הקודמת ויעשה את זה שלו גם בכנסת הזו. החוק יעבור לטובת עם ישראל ועושה את זה ברוב ברור, הליך חשוב ומהיר, בלי תלות בגורמים אנטי-ציוניים".

עוד מבחזית החדשות

כזכור, הממשלה הקודמת לא הצליחה להשיג את הרוב הנדרש להעברת התקנות כשהאופוזיציה התנגדה לסייע לקואליציה של בנט וכשזה הבין כי אם לא יצליח להעביר אותן, מדינת ישראל תכנס לכאוס משפטי באזור יהודה ושומרון החליט לפזר את הכנסת ולהקדים את הבחירות. מהלך זה נתן ארכה אוטומטית של חצי שנה לתקנות, וכעת עומדת לפוג הארכה זו. התקנות מתחדשות מידי שנה באופן פרוצדורלי ללא מאבק פוליטי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים