שיתוף
תגובות
חדשות » הכי בבית בעולם: דרמה נוספת בטיסת אל על לניו יורק
בטיסה בה דיבר הקברניט על השואה והדיקטטורה, ארעה דרמה נוספת במהלך הטיסה, כאשר רופא הציל נער שפיתח התקף אלרגי ומזרק האפיפן שלו היה פג תוקף
דר' מתן אונגר במטוס | צילום: מתן אונגר

אם לא הספיקה ההכרזה הדרמטית של קברניט אל על ביום השואה, התחוללה בטיסה זו דרמה נופסת כאשר נער שטס עם משפחתו לארה"ב, החל לפתע לפתח תגובה אלרגית קיצונית ונכנס להלם אנפילקטי מסכן חיים, שסיכן את חייו. רופא שהיה במטוס הציל אותו.

לא ברור מה היה הגורם לתגובה האלרגית, אך ההערכה היא שהנער כנראה אכל משהו שהזיק לו. משפחתו, התכוננה למצב כזה מבעוד מועד עם מזרק אפיפן, אך למצער התברר כי הוא פג תוקף.

עוד מבחזית החדשות

בשלב זה ביקשו בני המשפחה את עזרת הצוות באיתור רופא במטוס. למרבה המזל, על הטיסה היה גם ד"ר נתן אונגר, מתנדב של ארגון "איחוד הצלה", שהיה בדרכו להחזיר מטופל ישראלי מניו יורק מטעם חברת ההטסות הרפואיות מדאסיס. ד"ר אונגר העריך את מצב הנער והחל מיד בפעולות מצילות חיים.

בשיחה עם ynet סיפר הרופא: "זה היה יחסית בתחילת ההתקף, אני ישבתי שני מטרים ממנו וקראו לי מיד. הנוסע סבל מהתקף אנפילקטי, קשיי נשימה ותחושת מחנק בגרון. אני מאוד שמח שהייתי שם ושהייתי יכול לעזור. הוא היה במצב פוטנציאלי לסכנת חיים. אין ספק שאם לא הייתי פועל בזריזות, או אם לא היה רופא בטיסה, זה היה עלול, חלילה, להסתיים אחרת".

"האפיפן שלו היה פג תוקף זמן רב. לקחתי את ערכת הרופא שיש במטוס ונתתי לו אדרנלין בהזרקה לשריר, במקום אפיפן, ובעזרת השם, אחרי כמה דקות מצבו השתפר וכעת הוא בסדר גמור".

ד"ר אונגר המשיך להשגיח על הנוסע עד הנחיתה, כאשר הנוסע ומשפחתו מודים לו על העזרה שהגיש. הוא מעיד שזו לא הפעם הראשונה בה הוא מסייע לטפל בנוסע במקרה חירום רפואי במטוס, וכי גם בפעם הקודמת זה קרה בטיסת אל על לניו יורק.

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. זה לא קשור להורים !
    זה חוק מרפי דווקא במטוס זה קורה כאילו לא יכל להיות כמה שעות לפני שהם עלו ?

  2. מה עם לדון לכף זכותת.. אם תסתכל תראה שגם אצלך הכדורים פג תוקפם.. ההורים עשו השתדלות וככה השם רצה והנה הציל את חייו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים