שיתוף
תגובות
חדשות » הכינרת מתייבשת: המפלס הנמוך ביותר מזה 60 שנה
מאז נחנך המוביל הארצי ב-1964 לא נמדדה רמה נמוכה כל כך במפלס הכנרת. המפלס נכון להיום עומד על 210.545- מטר | מתחילת החורף ירד המפלס ב-54 סנטימטר
הכנרת | צילום: יוני דותן, איגוד ערים כינרת

למרות שבסוף השבוע עלה מפלס הכנרת בחצי סנטימטר, המפלס כיום הוא הנמוך ביותר מאז שנחנך המוביל הארצי בשנת 1964. המפלס, שעומד כרגע על 210.545-, ומתחילת החורף ירד המפלס ב-54 סנטימטר.

ברשות המים מסרו היום (ראשון) כי בחודש ינואר בלבד ירד המפלס בשני סנטימטרים. לשם השוואה, בשבוע המקביל בשנה שעברה, עלה המפלס בשישה סנטימטרים ובסך הכול מתחילת חודש ינואר עד לתאריך המקביל, עלה המפלס ב-13 סנטימטרים. נכון להיום עומד המפלס על 210.545-, שהם כ-1.74 מטר מהקו האדום העליון וכ-2.46 מטר מהקו האדום התחתון.

עוד מבחזית החדשות

כמחצית מעונת הגשם חלפה, אך כמויות הגשם נמוכות משמעותית מהממוצע לתקופה זו בשנים קודמות בכלל, ופער משמעותי בצפון בפרט. מנתוני השירות המטאורולוגי עולה כי הכמויות המצטברות שנרשמו בצפון מזרח הארץ מגיעה לפחות ממחצית מהממוצע לתקופה המקבילה, ובמקומות מסוימים אף לכשליש בלבד.

החורף השנה נחשב כאחת מהעונות עם כמות הגשם המעטה ביותר שנרשמה באזור עד היום. ברמת הגולן זוהי מחצית העונה היבשה ביותר מאז תחילת המדידות לפני כ-45-30 שנה. עם זאת, בשירות המטאורולוגי מבהירים כי היו בעבר שנים דומות, באזורים אחרים בארץ כמו בגליל ובעמק החולה.

למרות זאת יש לציין כי בדרום הארץ המצב טוב יותר. במישור החוף הצפוני והמרכזי ובהרי יהודה נרשמו כ-10 עד 15 שנים עם מחצית עונה דומה או יבשה יותר. בדרום הארץ, אף ירדו מתחילת העונה כמויות גבוהות מהממוצע לתקופה.

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. לא הזרימו מים מותפלים לכנרת לפני שבועיים? כמה הזרימו? שני ליטר? כל יום משגעים אותנו ומבלבלים אותנו

  2. הציבור נקרא בזאת להתפלל על הגשמים ולבקש רחמים מאת הבורא. אין כוחנו אלא בפינו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים