שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הכותל המערבי: חצי שנת מאסר או קנס כספי על לבוש לא צנוע או תפילה מעורבת
הכנסת צפויה לאשר את הצעת החוק של ש"ס ופיה מי שיפר את הוראות הרבנות בכותל ייקנס בעשרת אלפים שקל או יכנס לכלא | האופוזיציה: "דרעי חושב שהכותל שייך לאבא שלו"
הכותל המערבי | צילום: Attila JANDI, שאטרסטוק

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לאשר ביום ראשון, את הצעת החוק של חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס, ועל פיה מי שיפר את החוק בכותל ישלם קנס בך 10,000 שקלים או יכנס לחצי שנה לכלא. ההצעה תקודם בהתאם להסכמים הקואליציוניים עם הסיעות הדתיות והחרדיות, ובעקבות לחץ של יו"ר ש"ס אריה דרעי, שדרש לאשר את ההצעה בקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב. המטרה היא כדי למנוע בחקיקה מנשות הכותל, מהרפורמים ומהקונסרבטיבים לקיים תפילות מעורבות ברחבה המרכזית בכותל, לקראת דיון שייערך החודש בבג"ץ בעתירות נגד המדינה.

הצעת החוק קובעת כי הכותל המערבי יהיה כפוף להוראת הרבנות הראשית לישראל ולרב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', ובמסגרת זאת יהיה אסור לערוך טקס דתי "שלא על פי מנהג המקום" וכן "תפילה מעורבת של גברים ונשים" או "טקס הכולל הוצאת ספר תורה וקריאה בו, תקיעה בשופר, התעטפות בטלית או הנחת תפילין" בתחום עזרת הנשים. בנוסף, ייאסר להגיע "בתלבושת שאינה הולמת את קדושת המקום". רב הכותל או מי מטעמו יהיו רשאים להרחיק מהכותל המערבי כל אדם שיפר את החוק, ודינו יהיה מאסר שישה חודשים או קנס בסך 10,000 שקלים.

עוד מבחזית החדשות

דרעי דרש לקדם את הצעת החוק לאישור בקריאה טרומית, מכיוון שבשבועיים הקרובים צפוי להיערך דיון בבג"ץ, שבו המדינה נדרשת לאפשר תפילות מעורבות ברחבת הכותל או לתת הכרה רשמית לעזרת ישראל המעורבת לצורך מתן אפשרות לקיים תפילות מעורבות בין גברים לנשים. דרעי, כך לפי גורמים בש"ס, סבור כי אם הצעת החוק תקודם בקריאה טרומית, המדינה תוכל לומר בבג"ץ כי היא מקדמת את הסדרת המקום בחקיקה ואין מקום להתערבות שיפוטית. בליכוד צפויים לתמוך בחקיקה ולקדמה לאישור במליאה.

חבר הכנסת גלעד קריב אמר בתגובה כי: "הפוליטיקאים החרדים מסכלים את יישום מתווה הפשרה ההיסטורי בכותל וגם דורשים להעניק לרבנות הראשית מונופול דורסני באתר הקדוש. אם נתניהו מעוניין לראות תמונות של נשים מושלכות לתא המעצר במדינת העם היהודי כי הן מתפללות עם טלית הוא מוזמן לקדם את הצעת החוק השערורייתית הזו. הצעת החוק הזו היא תזכורת נוספת לכך שמה שמתחיל בכותל ובנות הכותל יסתיים בתל אביב, בבאר שבע, בעפולה ובנצרת וביחס לזכויות של כל אזרחי ישראל". חברת הכנסת מירב כהן הוסיפה: "דרעי התבלבל אם הוא חושב שהכותל שייך לאבא שלו".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי זאב אלקין אמר בתגובה: "שני חוקי דרעי בשבוע אחד? לבוש לא צנוע בכותל לדעת פקח רב הכותל, הבאת כלי נגינה, טקס לא לפי הנחיות רב הכותל ועוד חצי שנת מאסר? התחרפנתם?"" "הנחמה היחידה שלפי חוק דרעי הראשון מי שיקבל את העונש הזה של חצי שנת מאסר יוכל עדיין להתמנות לשר. אז אפשר להגיד ששני חוקי דרעי מאזנים אחד את השני".

ארגון נשות הכותל מסר בתגובה כי: "זוהי שעת חירום לכל מי שישראל יהודית ודמוקרטית חשובות לו, לכל מי שרואה ערך חשוב בשמירת הכותל המערבי כביתו של כלל העם היהודי. הכפפה מלאה של מנהג המקום לרבנות הראשית היא בניגוד מוחלט למצב הקיים ופוגעת אנושות בחופש הדת והפולחן של מתפללים בכלל ומתפללות בעזרת נשים בפרט. משמעות החוק היא שלראשונה ימנעו בחקיקה מנשים להתפלל בדרכן וכל מי שלא תסור למרותה של הרבנות פשוט תהפוך לעבריינית. העובדה כי ממשלת ישראל מתכוונת להוציא את תפילת נשות הכותל מחוץ לחוק ולאסור על מיליוני יהודיות ויהודים מלהתפלל כדרכם בכותל המערבי, היא שערורייה ואנו לא נעמוד מנגד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים