שיתוף
תגובות
כללי » הכותל המערבי: בג"ץ ידון במתווה הכותל בראשות הנשיאה חיות
הרכב של שבעה שופטי עליון בראשות הנשיאה חיות ידון בפעם החמישית בעתירה של התנועות הרפורמית והקונסרבטיבית ונשות הכותל, ליישום מתווה הכותל
מתווה הכותל | צילום: ויקיפדיה

היום (שלישי) יתכנס שוב הרכב של שבעה שופטי עליון, בראשות הנשיאה אסתר חיות, כדי לדון בפעם החמישית בעתירה של התנועות הרפורמית והקונסרבטיבית ונשות הכותל ליישום מתווה הכותל.

"בג"ץ מתווה הכותל" הוגש כבר בשנת 2016 לאחר שפשרת מתווה הכותל שהתקבלה על ידי ממשלת נתניהו באותה השנה הוקפאה בלחץ המפלגות החרדיות. מתווה הכותל הוא הסכם של סדרי התפילה בכותל המערבי, אשר כולל רחבת תפילה מעורבת ורחבת תפילה נפרדת מגדרית. הרחבה המעורבת לא תנוהל על ידי רב הכותל, אלא על ידי מועצה ציבורית בראשות יו"ר הסוכנות היהודית ויהיו בה נציגים לתנועות שהגישו את העתירה.

עוד מבחזית החדשות

המתווה עבר ברוב גדול בממשלה לאחר שהחרדים לא הטילו ווטו על ההצעה, אך לאחר אישורההפעילו לחץ פוליטי כבד שגרם כאמור להקפאת המתווה.

בעקבות כך, הוגשה העתירה, והיום כאמור, יתקיים הדיון החמישי בנושא. עו"ד אורלי ארז לחובסקי, מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה, טוענת בשם העותרות כי מאז הדיון האחרון בעתירות, בנובמבר 2020, המדינה לא ביצעה אפילו את המעט שהצהירה מבחינת עבודות הבינוי בקשת רובינסון.

בנוסף, לטענתה, מזה כמעט 5 שנים שאין גישה למתפללים ולמתפללות ב"עזרת ישראל" לאבני הכותל, מה שמהווה לא רק אפליה בוטה אל מול המתפללים והמתפללות ברחבה הנפרדת אלא גם הפרה בוטה של פסיקת בג"ץ הופמן שניתן לפני 20 שנה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. תחפשו לכם קיר בת"א …
    גם ספר תורה מחזיקים על כתף ימין !!
    אין רפורמה בדת היהודית לא מה שרוצים עושים
    יש תורה ממשה רבנו
    מי שחושב לשנות הלכות שיחפש לו קיר במקום אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים