שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ה"כוורת" החדשה של נשיא טורקיה
״המרגל מספר 1״ של טורקיה, הנחשב למקורבו של ארדואן, מונה לשר החוץ ויטפל בסוגיות המדיניות הרבות העומדות לפתחה של טורקיה ובראשן המלחמה באוקראינה
נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן | צילום: Sasa Dzambic, שאטרסטוק

יממה לאחר השבעתו לתקופת כהונה שלישית כנשיא טורקיה, מינה רג׳פ טאיפ ארדואן ממשלה חדשה, שבה מכהנים רק שני שרים מהממשלה הקודמת. האתגר הקשה ביותר שיעמוד בפני הממשלה החדשה הוא ייצוב הכלכלה הטורקית, שנמצאת במשבר חובות עמוק, אינפלציה גוברת ופיחות מתמשך בערך המטבע המקומי.

תהליך ההבראה הכלכלי יופקד בידיו של מהמט שימשק, כלכלן נודע ששימש כשר אוצר וסגן ראש ממשלה בין השנים 2009 ו-2018. שימשק צפוי להנהיג מדיניות כלכלית מחושבת ולא הרפתקנית כזו שהנהיג ארדואן בשנים האחרונות.

עוד מבחזית החדשות

בראש משרד החוץ הציב ארדואן את מי שכיהן עד כה כראש שירות ביון החוץ הטורקי. ״המרגל מספר 1״ של טורקיה, הנחשב למקורב ביותר לארדואן, שר החוץ יטפל מעתה בסוגיות המדיניות הרבות העומדות לפתחה של טורקיה, ובראשן המלחמה הנמשכת בין רוסיה ואוקראינה.

ארדואן הדיח את שר הפנים הקודם שלו, סולימאן סוילו, שמילא תפקיד פעיל ביותר במערכת הבחירות שהביאה לניצחונו של ארדואן. עם זאת, ארדואן העדיף להרחיק אותו בשל עמדותיו הקיצוניות, בין היתר ביחס לפליטים הסוריים במדינה והאשמותיו כלפי ארה״ב. את מקומו של סוילו ימלא מושל איסטנבול לשעבר, עלי ירליקאיה. שר ההגנה בממשלת טורקיה החדשה יהיה הרמטכ״ל לשעבר של צבא טורקיה, הגנרל ישאר גולר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים