שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » הישראלים לא מפסיקים לחפש השקעות ביוון
בשנים האחרונות מתחוללת מגמה מסקרנת בעולם ההשקעות בנדל"ן, כאשר משקיעים ישראלים מפנים יותר ויותר את תשומת ליבם מעבר לים
הישראלים מחפשים השקעות ביוון | צילום: freepik

אחת מנקודות העניין המרכזיות, ממוקמת ממש בחצר האחורית שלנו. שוק הנדל"ן היווני, שנשלט בעבר על ידי משקיעים אירופיים, והופך לאבן שואבת בקרב יזמי נדל"ן גדולים וקטנים ולא מעט גורמים פרטיים המחפשים אחר הזדמנות למנף את ההון הפרטי שלהם מכל העולם אבל במיוחד מישראל. מדוע דווקא יוון זוכה כיום לעדנה ועד כמה מדובר באפיק השקעה משתלם? כאן נבחן כמה נקודות שעשויות להסביר את המגמה הזו.

נדל"ן משתלם במרחק נגיעה

הקרבה הגיאוגרפית הנוחה בין ישראל ליוון אפשרה קשרים כלכליים חזקים יותר. ככל שקשרי הנסיעות ויחסי הסחר השתפרו, משקיעים ישראלים שמו לב להזדמנויות שמציג שוק הנדל"ן היווני. הקרבה מאפשרת פיקוח ומעורבות קלה יותר בפרויקטים, מה שהופך את החלטות ההשקעה למעשיות ואטרקטיביות יותר.

אך הקרבה היא רק חלק קטן בסיפור האהבה בין המשקיע הישראלי לנדל"ן היווני. מספר גורמים תרמו להתעניינות הגוברת של משקיעים ישראלים. ראשית, ההתאוששות המתמדת של יוון מהמשבר הפיננסי שלה בשנים האחרונות הובילה לסביבה כלכלית יציבה יותר. ההתאוששות הזו מבטיחה כיום עליית ערך נכסים יציבה ובטוחה, מה שהופך השקעות נדל"ן ביוון כאפיק בעל שיעור צמיחת תשואה מבטיח. כמו כן, הממשלה היוונית יישמה מספר רפורמות שמטרתן למשוך משקיעים זרים – מהטבות מס ועד לתוכנית ויזת הזהב. כל אלו הופכים כיום נכסי מקרקעין יווניים כדרך אטרקטיביים במיוחד לגוון את תיק ההשקעות. 

עוד מבחזית החדשות

כשזה מגיע ליחסי ישראל-יוון, העתיד נראה מזהיר 

ועידת כלכליסט האחרונה התמקדה במגמה הזו ושמה דגש על חשיבות הקשרים שנרקמים כיום בין משקיעים ישראלים ויוונים. מיזמים משותפים רבים מוקמים כיום במדינה המצויה במגמת התחדשות עירונית חסרת תקדים. תנופת הבנייה והחידוש פותחת הזדמנויות רבות לשיתופי פעולה כלכליים ועסקיים. כמו כן, נבדקו הזדמנויות לשותפויות בין חברות הייטק ישראליות למפתחי נדל"ן יוונים, תוך שימת דגש על פוטנציאל החדשנות במגזר.

אילו מיזמים זמינים כיום למשקיע הישראלי?

המגוון כיום רחב מתמיד כאשר טווח סוגי הפרויקטים הזמינים מקיף ביותר ויתאים ליכולות וסוגי אסטרטגיות של שלל משקיעים מישראל. אין ספק שסוג הנכסים הפופולרי ביותר הוא דירות המגורים, במיוחד בערים כמו אתונה וסלוניקי, שהפגינו עלייה ניכרת בביקוש. משקיעים ישראלים מנצלים את המחירים הנמוכים יחסית בהשוואה לערים אחרות באירופה, במטרה לייצר הכנסות משכירות או ליהנות מגידול הון עתידי.

יתרה מכך, מגזר התיירות מהווה הזדמנות מבטיחה למשקיעים ישראלים. הפופולריות של יוון כיעד לחופשה עלתה בשנים האחרונות ומושכת אליה מיליוני תיירים מדי שנה. בתי מלון ומתחמי נופש רבים נבנים כיום במסגרת שיתופי פעולה בין יזמים ישראלים ויוונים.  כעת, כשמשבר הקורונה כבר מאחורינו, תעשיית התיירות היוונית מפגינה צמיחה אדירה וטומנת בחובה הזדמנויות לתשואות גבוהות במיוחד.

גם לנדל"ן מסחרי יווני יש ביקוש ניכר בקרב ישראלים. ההתאוששות הכלכלית של המדינה הובילה לביקוש מוגבר לשטחי משרדים ונכסים קמעונאיים. יזמים וחברות ישראליות להוטים לבסס נוכחות ביוון, תוך מינוף מיקומה האסטרטגי והסביבה העסקית התוססת שלה. כתוצאה מכך, משקיעים ישראלים בוחנים הזדמנויות לרכוש נכסים מסחריים ולנצל את הביקוש הגובר לשטחי משרדים ומתחמי מסחר.

כדי להבטיח שאכן ניתן יהיה למצות את המיטב מעסקה כזו בשוק היווני, חשוב לבצע מחקר שוק מעמיק ולהכיר את ההזדמנויות שמציע עולם הנדל"ן היווני. שיתופי הפעולה המאמירים הללו יעלו בעתיד את הצורך ברגולציה קפדנית יותר. עד שצעדים אלו ייושמו, זוהי אחריותנו לגייס לצידנו מומחים בתחום ולוודא שניכנס לעסקה כזו בעיניים פקוחות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים