שיתוף
תגובות
חדשות » הישג: ישראל שיגרה לחלל את הלווין "אופק 13"
ישראל שיגרה את לוויין הריגול הישראלי לחלל בהצלחה | הלווין בעל היכולות המתקדמות, יעבור סדרת בדיקות כדי לאמת את רמת הביצועים שלו
"אופק 13" | צילום: דוברות משרד הביטחון

משרד הביטחון, צה"ל והתעשייה האווירית שיגרו לחלל הלילה (שלישי) בשעה 02:10 לפנות בוקר, את לוויין הריגול "אופק 13". הלווין שוגר בהצלחה באמצעות משגר לוויינים מסוג "שביט", משדה ניסויים במרכז הארץ.

הלוויין "אופק 13" הינו לוויין תצפית מכ"מי בעל יכולות מתקדמות. עם כניסתו למסלול סביב כדור הארץ, יעבור הלוויין סדרת בדיקות המיועדות לאימות תקינות שלו ורמת ביצועיו.

עוד מבחזית החדשות

את פיתוח וייצור הלוויין והמשגר מוביל משרד הביטחון, באמצעות מנהלת החלל במפא"ת. בפיתוח מעורבים גורמים שונים מצה"ל, בהם יחידה 9900 באגף המודיעין וחיל האוויר. התעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי של הפרויקט. חטיבת מערכות טילים וחלל, בהובלת מפעל "חלל", מובילה את הפרויקט בשיתוף עם חטיבת "אלתא" ומפעלים נוספים בחברה. חברות "תומר" ו"רפאל" ייצרו את מנועי טיל השיגור.

שר הביטחון, יואב גלנט, שנכח בחדר הבקרה בזמן שיגור הלוויין אמר: ״מי שנזקק להוכחה נוספת לחדשנות הטכנולוגית פורצת הדרך המאפיינת את מערכת הביטחון הישראלית, קיבל אותה היום באופן מובהק, בשיגורו המוצלח של הלוויין המהווה הישג חשוב מאין כמוהו. ישראל כבר הוכיחה פעמים רבות את יכולותיה המגוונות בתחום החלל והיא נמנית על שורה מצומצמת של מדינות האוחזות ביכולות אלו, אותן נמשיך לפתח ולהעמיק. ההישג בו אנו יכולים להתגאות היום נשען, בראש ובראשונה, על היצירתיות, הכישרון והדבקות במשימה של המהנדסות, המהנדסים וכלל אנשי המקצוע המעולים השותפים במשימה. נמשיך להוכיח כי גם השמיים אינם הגבול עבור מערכת הביטחון הישראלית, המשפרת את יכולות הפעולה שלה בכל מימד ולמול מגוון אתגרים״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים