שיתוף
תגובות
חדשות » הילולת רבי שמעון בר יוחאי | שידור חי ממירון
לִכְבוֹד הַתַּנָּא הָאֱלֹקִי
רבבות יהודים מכל שכבות הציבור ישתתפו ביממה הקרובה בהילולת רשב"י במירון | בהר מתוכננים 30 מעמדי הדלקה | הוכשר מתחם מיוחד לטקסי החלאקה
ההכנות לל"ג בעומר במירון | צילום: דוב בער הכטמן

רבבות מעמך בית ישראל יעלו ביממה הקרובה להר מירון, וכבר הבוקר (שני) התחילו החוגגים להגיע לאתרא קדישא מירון כדי להיות שותפים להילולת הרשב"י ביום ל"ג בעומר.

אירועי ל"ג בעומר ייפתחו אי"ה בשעה 20:30 במעמד ההדלקה המרכזי על גג הציון, על ידי האדמו"ר מבאיאן, ובהמשך צפויים שלושים מעמדי הדלקות נוספים שייערכו על ידי גדולי התורה והחסידות, מכל החוגים והעדות, רובם במתחם ההילולא, וחלקם במתחם בני עקיבא או במושב מירון.

עוד מבחזית החדשות

לתועלת המתפללים הרבים הוכנו השנה מתחמי תפילה מיוחדים, לגברים ולנשים. הכניסה למערת הרשב"י תתאפשר באמצעות שני מסלולים, מסלול מהיר ומסלול איטי, כדי לאפשר לכמה שיותר מתפללים להגיע לציון.

השנה שוב יפעלו מתחמי הכנסת אורחים, שיחלקו ח"י רוטל משקה ומזון כסגולה. החלוקה תתקיים ברחבה ייעודית. הריקודים המסורתיים לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, יתקיימו ברחבה של תולדות אברהם יצחק לשעבר.

מאות ילדים נרגשים יגיעו עם הוריהם לחגוג את טקס החלאקה לקראת גיל 3, בהתאם למנהג שייסד האר"י הקדוש. לטקסים הוכן מתחם מיוחד עם מקום לבצע את התספורת הראשונה, שבו יחלקו להם חבילות ממתקים.

במהלך היום, יתקיים אירוע מיוחד עבור בני משפחות 45 קדושי מירון, סעודת מצווה וסיום ש"ס משניות, עם תוכנית לזכר הקדושים, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור.

במשרד ירושלים ומסורת ישראל מזכירים לציבור כי ההגעה ביום ל"ג בעומר למירון תתאפשר רק באמצעות תחבורה ציבורית שבה ניתן לרכוש כרטיסים מראש, או ברכבים פרטיים.

השר מאיר פרוש סיפר על ההכנות: "במהלך התקופה האחרונה, פעלנו יחד עם פרויקטור ההילולא הרב יוסי דייטש על מנת להתאים את מתווה ההילולה, כדי שכולם יוכלו להשתתף בתפילה, בשמחה ובבטחה. הגדלנו את מספר המשתתפים, הרחבנו את זמן השהות בהר, ואפשרנו שלושים מעמדי הדלקה. כעת, אין הדבר תלוי אלא בכלל הציבור, שנקרא להקפיד על ההנחיות, על מנת לאפשר את קיום ההילולא על בסיס המתווה המורחב, גם בשנים הבאות בעז"ה. להישמע להנחיות הסדרנים בשטח, לשמור על הזמנים, ולהגיע הביתה בעז"ה בשלום".

"הכשרנו מתחמים חדשים ודרכי גישה, הפחתנו את ההגבלות על כמות הקהל ובכך הרחבנו את משך הזמן שניתן להיות במירון ביום ההילולא, במקביל להגדלה משמעותית של מספר החוגגים במקום. עשינו הכול כדי שתוכלו להגיע לרשב"י בנוחות ובבטחה, עם נקודות ריענון בדרכים, ועוד".

עוד מבחזית החדשות

פרויקטור ההילולא יוסי דייטש הוסיף "בפעילות המבורכת של השר הרב מאיר פרוש, בשיתוף פעולה עם המשטרה וכל הגורמים הרלוונטיים, הצלחנו ב"ה להציג מתווה מורחב שיאפשר לחגוג את הילולת הרשב"י בשמחה, מתוך שמירה על בטיחות הציבור".

"אבל השנה היא שנת מבחן שתשפיע על השנים הבאות, וזה כבר תלוי בכל אחד ואחד מהעולים לאתרא קדישא מירון. הקפידו על ההנחיות, כדי שגם השנה נחגוג את ל"ג בעומר בבטחה ובשמחה, וגם בשנים הבאות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים